Tutti Frutti Startet 1.August.2007 Link til dette innlegget Startet 1.August.2007 Jeg har en KAMD43P-A hvor det kommer en kraftig ulyd fra kompressoren når jeg gir kraftig pådrag. Kan dette være en trykkluftslekkasje? :)Sverre Sitér dette innlegget Link to post
mosteen Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Hei, jeg har en KAD44P-C, kompressoren lager tydelig lyd fra innslag 1500 o./min. opp til når turboen slår inn omkring 2500 o./min. Hva slags lyd har du? Kan du bskrive den nærmere? Har du forsøkt å peile / bytt oljen i kompressoren? Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Tutti Frutti Svart 1.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Tak for svar. Oljenivå var i hverftfall OK ved sesongstart. (Skal sjekke det på nytt) Jeg er vant med at den brummer litt når den slår inn ved 1500 omdr. Men nå var det en slik ulyd som var annerledes, minnet mer om lyd fra f.eks. luft utslipp fra bildekk. Slo den instinktivt i manuelt-av. Jeg har mulighet til å sette kompressor i automatikk eller manuelt-av. Jeg kjører vanligvis med kompressor i manuelt-av, da båten går så fort opp i plan. :)Sverre Sitér dette innlegget Link to post
mosteen Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Uten at jeg er noen ekspert, så høres det ut som du har en lekkasje i slangene som leder ladeluften til motoren, som du selv beskriver ulyden. Jeg ville også sjekket drivremmen til kompressoren. Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Tutti Frutti Svart 1.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Det er veldig trangt i motorrommet. Håper det ikke er altfor mye å demontere for å komme til for å utføre inspeksjon. :)Sverre Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 Jeg lurte på en ting: For å finne slike lekkasjer i ladeluftsystemet, kan man bruke infrakamera pga varmen på den komprimerte luften, eller drukner dette i motorvarmen? joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.