Jump to content

Ulyd fra VP Kompressor


Tutti Frutti

Recommended Posts

Hei, jeg har en KAD44P-C, kompressoren lager tydelig lyd fra innslag 1500 o./min. opp til når turboen slår inn omkring 2500 o./min. Hva slags lyd har du? Kan du bskrive den nærmere? Har du forsøkt å peile / bytt oljen i kompressoren?

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Tak for svar.

Oljenivå var i hverftfall OK ved sesongstart. (Skal sjekke det på nytt)

Jeg er vant med at den brummer litt når den slår inn ved 1500 omdr.

Men nå var det en slik ulyd som var annerledes, minnet mer om lyd fra f.eks. luft utslipp fra bildekk.

Slo den instinktivt i manuelt-av.

Jeg har mulighet til å sette kompressor i automatikk eller manuelt-av. Jeg kjører vanligvis med kompressor i manuelt-av, da båten går så fort opp i plan.

:)Sverre

Link to post
Share on other sites

Uten at jeg er noen ekspert, så høres det ut som du har en lekkasje i slangene som leder ladeluften til motoren, som du selv beskriver ulyden. Jeg ville også sjekket drivremmen til kompressoren.

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Jeg lurte på en ting: For å finne slike lekkasjer i ladeluftsystemet, kan man bruke infrakamera pga varmen på den komprimerte luften, eller drukner dette i motorvarmen?

 

joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...