Jump to content

Anbefaling VP-verksted nær Holmestrand


mosteen

Recommended Posts

Tiden er inne for en storservice på min KAD44P-C med DP-E drev som har gått 645 timer. Båten min ligger ved Bjerkøya i Sandebukta og jeg lurer på om noen av erfaring kan anbefale et VP-verksted i rimelig nærhet. Takknemlig for tips!

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Anbefaling VP-verksted.

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Beklager dårlig stedsbeskrivelse, Sandebukta = Holmestrand :-) Rimelig nærhet er vel maks. 1 times gange i 25 kn omtrent ;-) Jo bedre anbefalig, jo lengre avstand vil jo kunne tolereres :-)

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Framnæs Maritime i Sandefjord "pleier" båten min om vinteren. Bra erfaringer både med service og installasjoner. Vet også at en del profesjonelle aktører bruker dem. Ikke så billige - men det ser bra ut det de gjør

 

VP i Horten har jeg hørt noen som er veldig fornøyde med og noen som er veldig misfornøyde med. Samme gjelder Vallø Motor utenfor Tønsberg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker for det Bitteliten, høres ut som Framnæs Marine er noe å satse på, jeg får avvente litt å høre om andre har noen erfaringer. Jeg har hørt my bra om Holmen Motorservice i Asker også... Anyone?

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Hadde båten hos Horten Marinesenter i vinter, med service og "full pakke". Er godt fornøyd med det de har gjort, ser ryddig og greit ut. Ikke lette å få tak i på telefon, men de er vel ikke alene i denne klubben?

 

De forekommer meg å ha meget god kompetanse på det de gjør, og har holdt inngåtte avtaler, noe som ikke er minst viktig.

 

Mistenker at de har veldig mye å gjøre, men en telefon på 33049940 kan være verdt et forsøk.

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Vallø Motor så er jeg svært langt unna det å være imponert, det som de er best til er folklrer hva timeraten er og hvor mye dette komme til å koste... Når det gjelder feilsøking og feilidentifisering så er de langt under det en kan forvente for 750 kroner pr. time ex. mva.. Hadde erfaring med dette firmaet i fjor.. :nonod:

 

De som vil kan lese om mitt inntrykk av fagkompetansen hos Vallø Motor her

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har ikke noe erfaring med disse, men det ser i alle fall ut til at de har kapasitet i og med at han annonserer på Finn

 

http://www.finn.no/finn/service/object?finnkode=10442661

 

 

http://www.finn.no/finn/service/object?finnkode=9776394

 

Kanskje noen har erfaringer å melde ?

Redigert av BAG049 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har også vært litt uhelig med Vallø Motor. En dynamo ble byttet pga den sto dønn fast. Delen ble byttet, jeg fikk ingen forklaring på hvorfor den var gått elns. Ny dynamo gikk til hel** etter 40 timer med saltvann i dynamoen igjen. Nå ble jeg opplyst om at sjøvannsfilteert skal strammes veeldig hardt for å ikke lekke når jeg ringte i forbannelsen. Ingen sa noe om det når den 1 ble byttet. Jeg ble gretten på dette, hvis de hadde sagt ifra hadde jeg fulgt ekstremt nøye med (jeg sjekker oljen før oppstart hver gang). Ventiljusteringen motoren egentlig var inne for ble greit utført. Annen kommunikasjon har også vært greit.

 

joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med filialen i Son, men med verkstedet på Holmen. De er eksperter på Volvo, men helt håpløse når det gjelder leveringstid.

De har alltid 200% belegg og utsetter den ene reparasjonen på bekostning av den andre. Brukte over 1 måned på en reparasjon som skulle ta 2 dager for meg i fjor.

En kamerat ble lovet bytte av toppakning i fjor høst, det ble utsatt, skulle tas i løpet av vinteren, det ble ikke noe av, de skulle ta det i løpet av våren, ingenting skjedde, til slutt måtte han engasjere en annen reparatør.

Link to post
Share on other sites

Kan med god samvittighet støtte Luddes anbefaling av Horten Marinesenter. God service, kyndige, og greie priser.

 

Har utført alle servicer og lagring av vår BMB32 hos disse, med upåklagelig resultat.

 

Etter at vi solgte vår båt i mai, fikk ny eier et problem med kjølevannslekkasje på den ene KAD32,n. Etter en masse telefoner

til autoriserte VP verksteder i indre Oslofjord, havnet båten hos en større kjent VP aktør som brukte 3 uker på å konstatere

defekt topp-pakning, en reperasjon til 30-40.000 og som selvfølgelig ikke kunne utbedres før langt ut i august....

 

Fikk hjelp av Lundebåt, som ordnet time hos Horten Marinesenter samme dag. Etter 5 minutter var problemet løst! Ikke defekt

topp-pakning nei, men en løs dreneringsplugg på turbo... Verkstedet ordnet samtidig 200t service neste dag, og ny eier reiste

glad og fornøyd på planlagt ferie.

 

:yesnod: Må vel kunne kalle dette god service :yesnod:

Mvh Aquarius

Link to post
Share on other sites

Hvis du vil ha jobben gjort på denne siden av jul bør du holde deg langt unna Holmen, i alle fall! Jeg avtalte i begynnelsen av november ifjor at de skulle gjøre en 15 timers jobb for meg. Verksmesteren lovte at det ikke var noe problem å få båten ferdig til 15.april, når den etter avtalen med marinaen skulle sjøsettes. Siden båten sto i veien for sjøsetting av andre båter, understreket jeg for Holmen-folket viktigheten av at den ble ferdig til denne datoen. Jeg regnet jo med at det skulle gå greit; en 15.timers jobb utenfor sesong burde jo la seg gjøre i løpet av nesten et halvt år. Men neida...

 

Etter mye mas fra min side, og masse unnskyldninger og bortforklaringer fra deres side, endte det med at jeg selv måtte sørge for å få båten transportert landeveien til Holmen i begynnelsen av mai. Marinaen der båten lå (i veien for andre) truet da med dagsbøter hvis ikke båten ble flyttet ASAP. Jeg måtte derfor betale for båttransport landeveien.

 

Orker ikke å skrive hele historien her, med alle telefoner til verkstedet fra meg, alle unnskyldningene fra dem og alle deres gjentatte og gjentatte garantier for at båten skulle være klar om få dager, men det hele endte nå med at båten ikke var klar før i begynnelsen av juli i år! Altså brukte de 9 måneder på å komme igang med en jobb som det tok 19 timer å gjøre, på tross av at jeg purret på dem ukentlig. Som andre her skriver har også jeg i ettertid hørt fra flere at de alltid er usannsynlig trege på Holmen. Til og med et annet firma på området der anbefalte en bekjent av meg å IKKE bruke Homen Motorservice!

Link to post
Share on other sites

Horten Marineservice har klargjøring av alle BMB båter solgt av Lunde,

Jeg skjønte det måtte være en årsak til at dette verkstedet fikk god omtale, nå skjønner jeg det... Kvalitet og service som forventet i grunnen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

VEL! Jeg kjenner en hortens kar med en Bavaria 32 som ikke var spesielt happy med servicen han fikk der - hverken på forrige båten eller denne båten. Så min konklusjon er at i Horten har de fornuften i behold og gir motorbåter den rettferdige prioritet de naturligvis skal ha.

Så kan man jo alltids diskutere om prioritering av BMB er rett - men DET er en annen diskusjon :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kan også bekrefte at Holmen Motorservice har lange leveringstider. De har vistnok en meget dyktig verksmester på Volvo Penta, men de har store problemer med å få tak i mekanikkere.

På grunn av dette prøver jeg nå å flytte kundeforholdet mitt til et annet verksted i Oslo fjorden, men det er vist veldig vanskelig.

Alle har nok med sine eksisterende kunder, de er ikke interessert å følge opp henvendelser en gang.

Snakker om "business", stort marked, men ingen vil betjene det!!

Er vi båtfolk vanskelige kunder?? Eller er det andre faktorer, som spiller inn her?

:)Sverre Olav

Link to post
Share on other sites

Snakka med et par i Horten gjestehavn i sommer som ikke klarer å få fullrost VP i Horten ,kjenner også til sjappa . Det er noe som sier det ene og andre det andre om plasser, har hørt kun posetivt om VP Horten . Jeg bor jo i byen her , og hører stort sett vis det er noe som ikke er bra .Ryktene går fort i småbyer . Trur ikke du skal være redd for å levere inn båten der nei.

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei alle, tusen takk for gode tips og betraktninger!

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...