keevenru Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Hei! Jeg vurderer å bytte propell på snekka mi, men er usikker på om det er noe å hente på det. Båten er en 1983 modell Master 680. Plast snekke, halvplanende. Lengde 680 (22 fot), bredde 235, dybde 65, vekt 1500 kg. Motor: Perkins 4.108, 50 hk diesel, maks turtall er 3600. Båten gjør i dag maks 11 knop. Jeg har sett tilsvarende båter oppgitt med en maksfart på 16-17 knop. Propellen som sitter der i dag er en messing propell, 3 bladet merket med 15LH14 Hvilken propell vil dere evnt. anbefale meg å bytte til? Mvh Kent Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Ta kontakt med Inter Trading i Arendal, tlf: 37 01 10 12. Daglig leder Åsmund Mathiassen var tidligere medeier i Master Boat, og kan kanskje sette deg på sporet videre. Ville forøvrig ta oppgitt hastighet i annonser med en stor klype salt. Det virker som om det er mye ønsketenkning ute og går.... Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
keevenru Posted August 1, 2007 Author Share Posted August 1, 2007 ja det har du rett i. Forsøke å kontakte ham. Takk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts