Jump to content

Sein sjøsetting


mekkaren

Recommended Posts

Ja som kom endelig den store dagen, fint vær og en fin bris.

Båten henger i kranen og blir løftet utpå, flyter fint og motor startet med en gang.

 

Ja endelig har Dracoen ( med brakett tidligere omtalt som mindre pen ) vann under kjølen igjen.

akselrerer utover korsfjorden mens øynene stirrer forventningsfullt på GPS'en ..... 41,8 knop med tre voksne i båten... kjenner eg er misfornøyd, satset på 48 knop..

 

Ny brukt motor er montert ( tohatsu 140 ) den gamle suzukien er endelig kassert og glemt ( en skikkelig problem motor )

Ny propell, instrumenter og tank er på plass, musikken spiller svakt i bakgrunnen kald pils i hånden ( kun en )og ut på tur...

 

Klarte og logge 35 nm i går og brukte ca 50 liter med statens avgiftsvann, ikke ett feilslag på motor eller båt.

Kjenner eg er glad og skikkelig fornøyd med tilværelsen. Takk høyere makter for sjøen og gleden med båt.

 

Skåret i gleden er braketten som jeg lagde til Suzukien, den er ikke optimal på Tohatsuen, får ikke tiltet motoren i positiv trim ved fullt pådrag, da spinner den. Med andre ord jeg får ikke løftet baugen opp, den streker... tror jeg taper mye fart på det. Hvem vet, kanskje en annen propell er løsningen.

 

Som oppsummering: jeg er på sjøen og båten virker som ett skudd, kan man egentlig få det bedre.

 

En varm båthilsen fra klokkarvik :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...