Jump to content

Opplagskrybbe til en Bavaria 35 sport

benna

Recommended Posts

Selv om det er mye igjen av sesongen enda, er jeg nødt til å begynne å planlegge opplag av min Bavaria 35 sport (kjøpt i år).

Jeg ønsker å ha den hjemme, så jeg er på jakt etter en lagelig krybbe. Har sett på Lambertseter sin "Goliat" krybbe som tåler båter opp til 45ft, Den koster noe i overkant av kr 10000,-. Er det noen Bavaria-eiere som har noe erfaring med opplagskrybber? Hadde vært fint å høre erfaringer før jeg går til anskaffelse av en slik krybbe.

Har samme båten som deg og har sett på OPI sine produkter. Jeg har kommet til at den ideelle løsningen er å kjøpe 1 stk. Maxi, en stk. Midi til å ha foran, samt en midtstøtte. Prisen blir vel omtrent 10.000 tror jeg.

Håper du er like fornøyd med båten din som jeg er. Minhar 2 x D4 225 og den største overraskelsen er hvor lite diesel disse bruker.

Se på denne så ser du hvilke bukker jeg tenker på.

Hilsen Ludde

Hei Ludde. Jeg er kjempefornøyd med båten! Enormt mye båt for pengene. Jeg er positivt overrasket over kvaliteten. Det meste virker gjennomtenkt.

Så til krybben: Hvorfor går du for dette alternativet i stedet for Lambertseter sin, når prisen er omtrent den samme? Mener du at Lamberseter sin ikke passer til Bavariaen, eller mener du kvaliteten på ditt valg er bedre?

Har ikke kjøpt dette ennå. men mener å huske at prisen på en slik løsning var i underkant av 9.000,- inklusiv midtstøtte. Sjekket aldri ut ILAS sine, men de er sikker helt i orden de også.

Dersom du holder til i nærheten av Sandvika i høst er det alltid tilbud på slikt utstyr under "Båter i sjøen" i september

Hilsen Ludde

Du kan jo snekre selv i solid trevirke så får du noe ordentlige greier. Eller sjekke Malfix sine priser på ILAS- de pleier å være rimelige (ser de tar kr 8900,- for Goliat i sin prisliste). Eller ringe til Hamy Sveis og spørre hva de skal ha for deres alternativ, og om det er en annen pris om du kommer med hengeren på kveldstid med kontant betaling - i en annen og eldre tråd er det noen som har nevnt at det er et gunstig alternativ, men jeg har ikke undersøkt selv.

Bruk treklosser under kjølen. En kloss foran og en kloss bak i høyde så drevene står akkurat fri av bakken.Enklere og få de av og på.Bruk side støtter kjøpt av gressvik-marina.no .Dette passer til alle båter,lett og stable,lett og rette båten sideveis justeres med skruer.Prisen er ca. 2700.- pr.stk. Det holder med to stk.Lykke til.

www.gressvik-marina.no

Redigert av annki (see edit history)

Er også begynt å tenke løsninger for krybbe. Vet om en lokalt som har fått laget en som passer akkurat til skroget og tenkte å spørre om å få kopiere hans. Det er jo fort gjort å skru sammen ei krybbe.

Litt mer skeptisk til "klosser og bukker-løsningen". Mulig det står godt, men foretrekker krybbe plassert på murblokker i fire hjørner + under midten akter.

Bra å høre at du er fornøyd med båten din!

Redigert av Swande (see edit history)
Ved bruk av sidestøtter må man ha 4 stk!!!! for at det skal bli stabilt. De bør også festes sammen under båten med tau eller på annen måte.

Har ca. 140 båter i opplag om vintere . Bruker 2 side støtter. Står støtt.Kun nødvendig med tau mellom når støtten blir stående mot skrå bunn. Støttene skal plasseres så langt ut til siden som mulig,treffer da som regel et rett stepp før skrogsiden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...