Jump to content

Mercruser/chevrolet

ford36

Recommended Posts

Hei

Jeg lurer på om firern(3.0L) og seksern(4.3L) av Mercruser er Chevrolet motorer?

Om det er noen som vet det, hadde det vært fint med et svar.

På forhånd takk.

:smiley:

alle merc og volvo bensinmotorer bygger på GM sine motorer.

4.3L sekseren er 6 av 8 sylindre fra 5.7L V8, 6.0l er om jeg husker riktig 5.7l basis med lengre slaglengde.

og, 7.4 og 8.1 liter MPIene er "a dream come true" ;)

Feil.......jeg har en båt nr 2 med V8 Volvo Penta 5,0 og det er en FORD motor. VP har brukt både Ford og GM sine motorer i bensinklassen.

lurer på om ikke Ford sine også var GMer forresten, pakningssettene går om hverandre og er merket med både GM og Ford.

lurer på om ikke Ford sine også var GMer forresten, pakningssettene går om hverandre og er merket med både GM og Ford.

Nåværende er lite interessant. Du skriver "alle merc og volvo bensinmotorer bygger på GM sine motorer", og da regner jeg med at du mener alle, eller? Alle er for meg alle motorer som VP har laget, ikke modeller produsert fra en viss dato, men alle.

Og Ford og GM sine motore er ganske så ulike på mange punkter. Å si at Ford bruker GM er bare tøv. De er ikke forskjellige i bare mål, men også i utseende. At kanskje en pakning eller to passer overens er godt mulig, men dette er to vidt forskjellige motorer produsert av to sterkt konkurrerende bedrifter.

Så svaret er: Det finnes en god del VP motorer som ikke bygger på GM.

Godt å se at det ikke bare er jeg som har problemer med å innrømme at jeg tar feil :wink:

Av og til irriterende..... :cheers:

Edited by Larspo (see edit history)