bert Startet 1.August.2007 Del på Facebook Startet 1.August.2007 Hei, tenkte ta å sjekke membran på matepumpe 4108.Men er litt trangt å komme til,eventbare løsne hele fra motor,er det noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 1.August.2007 Del på Facebook Svart 1.August.2007 Mange av disse matepumpene har et lite hull i huset under membranen som virker som en kontroll på at membranen er tett. Se, eventuelt ved hjelp av et speil, om du finner et slikt hull. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.August.2007 Del på Facebook Svart 1.August.2007 Det er vel bare to skruer for å ta ut hele pumpa hvis jeg husker rett. Hos meg falt oljetrykket og det ble høyere nivå i sumpen da det lakk diesel inn i motoren. Det var ikke selve membran, men klinkingen i senter på membran som lakk. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 1.August.2007 Del på Facebook Svart 1.August.2007 Finnes 2 pumper til 4.107 og 4.108 2 bolter 4 bolter Kjøpte speller ny fødepumpe til min Perkins 4.236 fra Sangvik service . kom på ca 700 med frakt. Økonomideler har også pumpen. Ha klart serienummeret på motoren hvis du ringer dem. Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Breezita Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Hei, tar opp denne tråden. Har lekkasje ved inntak til matepumpe på en Perkins 4.236. Har prøvd å stramme slangen, men til ingen nytte. Tror det er dårlige gjenger her. Er det spesielle ting å ta hensyn til ved bytte av pume? mvh Cita Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.