Jump to content

Uenig med kona om akterkabin eller ikke?


olpi

Recommended Posts

Og jeg som syntes denne var stor! (Bohus Malmön forrige sommer)

 

superhawk1.jpgsuperhawk2.jpg

 

superhawk5.jpg

 

Og dette var ikke den eneste båten på bryggen. Her 3 andre typer.

 

baat1.jpgbaat2.jpgbaat3.jpg

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde en Squadroon 77 innom Grimstad i sommer... Men den er jo ikke åpen... Husker ikke om den har aktercabin heller... :lol:

 

Ellers har jo Fjord en konseptbåt som nok er laget for eksport mer enn norske forhold : her

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Ja, det var et svært beist det der. Snakka noen ord med en av dem som var i båten. Ble nysgjerrig på farkosten. Virket som noen veldig potente motorer. Skuta veide vistnok netto ca 18 tonn, og ved innkobling på toomgang var det umiddbar og meget bra respons.

 

Lå forresten sammen med en med SAGA 35 som skal selge. Noen for deg, Lars?

 

saga35.jpg

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, jeg tror ikke det. Tror heller jeg skal bruke sparepengene til å leve litt godt som pensjonist. Men etter å ha vært ombord hos en bekjent med en splitter ny Saga 315 et par ganger i sommer, har det jo kriblet litt. Og idag da vi var en tur i båten for vasking og rengjøring for 4 uker på svenskekysten fra mandag, kom han som har nabobåsen i havnen inn med nyinnkjøpt Saga 29LS (2004 modell). Han hadde byttet fra en Saga 25. Men jeg trivs med Trudelutt, så om ikke millionene strømmer inn i Lotto, blir det som det er.

 

Lars H.

(3 dager og 5 1/2 time til avreise for 4 ukers båtferie!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den akterkabinen - er ikke det mer en mannskapslugar?

 

De Fairlinene på Malmøn er lekre. ligger et par 52 Squadron der. Har kikket på den som ligger på Finn, men den har bare 2 kabiner. Skal jeg ha noe som helst argument for en sånn må det være at tenåringene ikke kan bo i samme seng i 2 uker hver sommer :wink:

Mange av de båtene som ligger der fast er norsk eid - sparer mye mva på et par timers kjøring

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Vi inviterte av kameraten sin slekting sin båt og viser oss inne i Grimstad. Så stor båten er Prince 72 eller 76 fot og husker ikke hvor mange den har HK. den er 3 !/2 etasjer. Og tepper golv er nesten overalt i båten.

Eier båten driver rekefabrikk i Ålesund.

 

baatferie_2007_203.jpg

baatferie_2007_201.jpg

baatferie_2007_199.jpg

 

:eek: At-le :crazy:

Redigert av At-le (see edit history)
Link to post
Share on other sites

quote.gif
Hei.
Vi inviterte av kameraten sin slekting sin båt og viser oss inne i Grimstad. Så stor båten er Prince 72 eller 76 fot og husker ikke hvor mange den har HK. den er 3 !/2 etasjer. Og tepper golv er nesten overalt i båten.
Eier båten driver rekefabrikk i Ålesund.

baatferie_2007_203.jpg
baatferie_2007_201.jpg
baatferie_2007_199.jpg

:eek: At-le :crazy:

Hei..båt type er sunseeker og 74 fot når det gjelder hk er det på 3600.Dette innlegg skrive av I. aa. e

77mod HANSVIK 14FOT

82mod Hortensnekka HB 620

83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715

86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41

Link to post
Share on other sites

Vi sier gjerne at åpne båter er godværsbåter. Og i godvær er det vel få båttyper som er bedre egnet. (Bortsett fra båter med CBC-dekk da :wink: ) En bekreftelse på at bruken av disse nok bør begrenses til godvær ligger pt. på Havna/Tjøme. En 46 Riviera hadde gått litt hardt i moderate dønninger og gått inn i en bølge som hadde lagt frontruta flat og fyllt kabinen med vann.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

En 46 Riviera hadde gått litt hardt i moderate dønninger og gått inn i en bølge som hadde lagt frontruta flat og fyllt kabinen med vann.
:eek:

 

Det skulle ikke gått an... Må ha kommet utrolig skjevt ut i en sats da og hoppet inn i neste bølgedal... (Stor hastighet?)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

He he klarer meg strålende med mine 40hk jeg :cheers: Så har jeg absolutt råd til å kjøre så lenge og mye jeg bare gidder :sailing:

Kansje du legger ut flere bilder av båten din Torkri ? Den har du gjort en kjempe jobb med , selv om det er lite med ac på den så er den verdt noen flere bilder.

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tipper Båten øverst er en Cantieri di Sarnico 58. 17,65 m

 

Ja, det høres riktig ut. Klarte ikke å memorere navnet selv :blush:

 

HER er mer info on noen bilder. Motorene var litt større enn jeg skrev også. Snakket bare med en som var ombord i båten så han hadde nok ikke nøyaktige data.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...