Micke 66 Startet 4.August.2007 Del på Facebook Startet 4.August.2007 Hei. Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Dynamic 8600/9200 +/- -90 modell. Jeg ser at de kommer med flere varianter av motoralternativer. Mest ønskelig er selvsagt diesel, men det trenger ikke være avgjørende for et kjøp (en får kjøpt mye bensin for en prisforskjell på 150K):) Men jeg ser også på noen av de adverterte båtene at den er laget med dobbelmontasje av motorer, både diesel og bensin. Det er selvsagt tiltalende med 2 maskiner, men blir ikke båten sigen i hekken? er det noen som har en som kan dele erfaringer med meg? Noen sier at denne typen er "hard" i sjøen, men med 2 maskiner bør den sitte ganske gått i vannet? sliter kanskje med å komme i plan? Hvilke alternativer finnes å hvilket bør være best? Bruken er selvsagt avgjørende, men for korte, raske turer i nærmiljøet (med maks et par timers kjøring) så er det lagt en pekepinn på bruken. Grunnen til at jeg ønsker denne båten er at den har utrolig fine linjer, bruksområdet mitt vil være dagsturer, noen ganger med enkle overnattinger, samt at et fartspotesiall opp mot 40 knop på denne tilltaler meg:) Jeg har vanskelig for å finne omtaler om denne båten så linker vil være velkomne. Takk på førhånd Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 4.August.2007 Del på Facebook Svart 4.August.2007 Heisann..!! Univa har levert Steyr 256 til en båt som heter "Kloster Patrol", den er bygget på samme skrog som 8600 og 9200. Om jeg ikke husker feil gikk den 30 knop på fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Micke 66 Svart 2.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2007 Så det er ingen som har/har hatt en 8600/9200 med dobbelmontasje og vil dele erfaringer? Rent generelt da, hvilke er de store pluss/minusene med en kontra to maskiner? Mikke Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Må bli veldig trangt i motorrommet da båten er smal. Jeg hadde gått for en maskin og mindre vedlikehold. KAD44 passer fint. Sitér dette innlegget Link to post
Micke 66 Svart 2.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2007 Det blir ikke sååå trangt. Men øvrige +/- da? Mikke Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 3.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2007 Heisann! Anbefaler enkel installasjon jeg også. Hadde en 8600 med single inst. av en Volvo 41 b (200 Hk) - fikk den til å gjøre 32 knop med A6 på Volvo DP. På slutten av sesongen ikke mer enn 27 pga groe. Mer pulver må til!!. Turbo var riktignok av nyere årgang enn motor som var 89). Jeg har byttet båt og har nå erfaringer med Steyr (236 (222 Hk). Jeg vil tro en Steyr 256 vil være perfekt i den båten. Forholdet mellom Hk/kg er bra og dette er solide motorer. Mer gjerrige på drivstoff er de også. Ta en telefon til Univa! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.