Tine Startet 5.August.2007 Del på Facebook Startet 5.August.2007 Hei. Har lagt merke offeranodane på trimflapsa i aluminium minker veldig fort. Eg stoffa dei då eg stoffa båten med Hempel M. Dynamic. Er ikkje dette eit koparbasert bunnstoff og kan det vere dette som forårsaker den raske teringa på anodane? Korleis vil dette då virke inn på korrodering på utenbordsmotoren? Nokon som har erfaring med dette?? Jan Ove Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Jeg registrerte kraftig tæring på flapsa på den Nidelv 300 vi hadde før. Både anodene og flapsa så ut til å være tært på. Jeg trodde dette var fordi det var bunnstoff på flapsa. På vår Windy 37 er det bunnstoff på flapsa men jeg tror ikke det er anoder på dem - her har jeg ikke sett noen tæring. Så jeg er vel ikke noe klokere. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Kjenner ikke Hempel M. Dynamic, men du skal IKKE stoffe aluminium med kopper basert bunnstoff. Resultatet blir tæring. Bruk et såkalt Alu Safe bunnstoff på aluminium. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.