Jump to content

oppsummering ferien 2007


litt peiling

Recommended Posts

Vi hadde i år 27 dager på sjøen, hvorav bare 4 dager med flott vær :cryin:

Vi overnattet i 13 ulike gjestehavner i Norge og Sverige. Noen utehavner ble også besøkt.

Vi velger å gi Oscarsborg gjestehavn (drøbak/oslo) beste karakter og Risør den dårligste.

 

Båt og motor har fungert perfekt. Men gleder meg til neste sommer da vi får 120hk til :yesnod: ( fra 158hk til 275hk)

 

Kun oppservert 5 båter med baatplassen vimpel. Siste vi så var Astor i Moss nå på lørdag formiddag :seeya:

 

Fortsatt god sommer til alle sammen :flag::cheers::flag:

 

Masse seilbåter som hilste i helgen. :sailing::seeya: Har de lest innleggene her, eller er det jeg som ikke har sett at de har hilst før også. Uansett er det hyggelig .

Link to post
Share on other sites

Litt tidlig å oppsummere ferien 2007 for meg, jeg legger nemlig ut på 4 ukers båtferie på svenskekysten om 8 1/2 time!

 

Men vell blåst (og regnet :crazy: ) til dere som har alt unnagjort.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja velblåst er vel det beste utrykket her vi hadde en uke kom hjem idag i frisk vind. men vi hadde både fint vær og dårlig vær av havner var vi på Bolærne først så Stavern så lå vi sammen med Gerhart m fam i Paradisbukta på Ildverket

og siste natta på Bolærne også med frisk vind. stort sett en grei uke :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hiver meg på denne tråden og kan si at jeg har min beste båtferie på mange år. Det er tiår siden jeg hadde over to ukers ferie. I år ble det 2 og 1/2 uke med knallvær.Båten har fungert uten mangler og fusk. Har byttet ut Wallasen mot en friskere Webasto med uttak også på aktre dekk.

 

Turen gikk ned mot Lysekil og Fiskebekkil, men Escada som hyggelig selskap. Takk for en fin ferie sammen, Rolf og Vivian.

Vi reiste rett fra Hortenstreffet og var tilbake i hjemmehavna 1 juli.

Passe folk på fjorden. God plass i alle havner. Deiiiiilig!

Neste år gambler vi vel ikke på så tidlig ferie, men legger den til vår vanlige ferietid i august.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi har det fint båtferie nesten 4 uker fra Son til kr.stad. Synes Grimstad er beste god service gjestehavn :yesnod: Og Valle i telemark (gratis avgift gjestehavn). Det er ok oppholdvær, ikke så mye regn da vi er båt :wink: Siste uke vi var værfast noen dager pga kraftig vind og stor bølger ved Nevlunghavn.

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Vi hadde drøye 3 uker ferie, langs svnskekysten og en tur over til Danmark..Været var ikke så mye å skrive hjem om, for det meste regn og overskyet... kaldt var det også... så varmeren gikk mye... Totalt en 300nm ble det vel også, har ikke sjekket loggen.. lå værfast i Skagen mes liten storm og stiv kuling.... hyggelig det også ble jo kejnt med nabobåtene, var ikke mye bevegelse på båtene i havnen når det blåste som værst...alt i alt en knakende fin ferie... og neste års ferie er alt spikret... med et par uker i juni og begynnelsen av juli og et par nye uker i August..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hadde en fin tur fra Sørlandet til Skagen, Svenskekysten fra Gøteborg til Norskegrensa og over til Nøtterøy, Norskekysten tilbake til Sørlandet. Vel tre uker med mye dårlig vær men med mye klær så går jo det som kjent bra. Lå værfast i Skagen og Strømstad men med meget hyggelige naboer longside så ble det jo rett så trivelig :smiley:

Det ble mye seiling og mye vind fra alle kanter. Fantastiske forhold for en fersk seiler til å teste og lære. Kan vel ikke akkurat si som Øystein Sunde at jeg har "peiling på seiling" men dette blir bare gøyere og bedre for hver seilas. Bavariaen fungerte aldeles utmerket i alle situasjoner selv om det nok ble litt vel mye vær for enkelte av mannskapet til tider :puke:

En frisk slør i 12m/s hvor vi dro i fra en HR fra Orust må vel nevnes som en høydare.... :lol:

 

Til neste år blir det definitivt spribom til Genoaen og kanskje en gennakker?? Foldepropell hadde vel heller ikke gjort noe.....En Turbo til D2'en hadde jo heller ikke vært av veien....Med kuling midt i fleisen synes jeg han kan bli litt i spakeste laget...

 

Vi gleder oss til fortsettelsen.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Vi hadde i år 27 dager på sjøen, hvorav bare 4 dager med flott vær :cryin:

Vi overnattet i 13 ulike gjestehavner i Norge og Sverige. Noen utehavner ble også besøkt.

Vi velger å gi Oscarsborg gjestehavn (drøbak/oslo) beste karakter og Risør den dårligste.

 

Masse seilbåter som hilste i helgen. :sailing::seeya: Har de lest innleggene her, eller er det jeg som ikke har sett at de har hilst før også. Uansett er det hyggelig .

 

Jeg har bare hatt 4 dager av ferien ordentlig på sjøen, alle 4 med bra vær!

 

Oscarsborg best, selv med det prisnivået, og mangel på dusj?

 

Kanskje du for en gangs skyld kom i en slik hastighet at seilbåtfolket slapp å holde på alt de eier og har? Scand Baltic er jo ikke båten som lager minst hekksjø i 10-12 knop..

Link to post
Share on other sites

Det er nok litt tidlig med oppsummering nå, men det beste for oss denne ferien - som har vart omlag 6 - 7 uker i Tyskland/Danmark - er værmodellene til DMI på

http://ocean.dmi.dk/anim/index.html Denne modellen har ført til at vi over lange strekningere, eksempelvis fra Kiel til Als, fra Als til Samsø, fra Samsø til Hals Barre, fra Hals Barre til Gøteborg, og fra Gøteborg til Son har seilt med maks 5 m/s vind. Dette blir nok min viktigste værside også neste år.

Link to post
Share on other sites

koster ikke noe mer i gjestehavna på oscarsborg enn andre steder. Pris er 6 kr pr fot. Dyreste havna vi lå i var Tanumstrand kr 210,-nok

Dusj, selvfølgelig er det dusj der :crazy::eek::crazy:

Skjønte heller ikke første setningen til anonym :confused:

 

jeg slakker alltid ned når jeg møter seilbåter. :yesnod::sailing::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...