Jump to content

Samme type båt ?


At-le

Recommended Posts

Hei.

Min kameraten har en 23 fot notbåten (snekke) og ca 10 hk marsj ca 6,5 knop. Han vet ikke hvor den laget fra. Men han sa at den var tidligere fiskebåten og ombygde den ca 15-20 år siden da han overtar båten ca 12 år siden. Jeg tror det er samme type båten som jeg tok bilder Follo museum båter utslinger der i Son idag. Er det samme type? :confused:

Min kameraten eier den.... :smiley:

hoff02.jpg

hoff04.jpg

Båten står i Son.

helga_015.jpg

helga_017.jpg

helga_014.jpg

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Tydelig at denne er bygget som en gavlabåt ja, eller vadbåt som den kalles på bildene dine. Disse var ganske vanlige her vestpå tidligere, da de var velegnet til garnfiske. Forstatt er det mange igjen av disse, i forskjellige størrelser og mange slags overbygg. Vanligvis pleier det også å være et lite forsenket dekk foran rullen akterut, der man satte garnkassene.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...