At-le Startet 5.August.2007 Link til dette innlegget Startet 5.August.2007 Hei. Min kameraten har en 23 fot notbåten (snekke) og ca 10 hk marsj ca 6,5 knop. Han vet ikke hvor den laget fra. Men han sa at den var tidligere fiskebåten og ombygde den ca 15-20 år siden da han overtar båten ca 12 år siden. Jeg tror det er samme type båten som jeg tok bilder Follo museum båter utslinger der i Son idag. Er det samme type? Min kameraten eier den.... Båten står i Son. At-le Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.August.2007 Link til dette innlegget Svart 6.August.2007 Tydelig at denne er bygget som en gavlabåt ja, eller vadbåt som den kalles på bildene dine. Disse var ganske vanlige her vestpå tidligere, da de var velegnet til garnfiske. Forstatt er det mange igjen av disse, i forskjellige størrelser og mange slags overbygg. Vanligvis pleier det også å være et lite forsenket dekk foran rullen akterut, der man satte garnkassene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.