TMS Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Vi opplevde at motoren plutselig stoppet nord for Varberg og etter litt venting i vindstille kom vinden og vi kunne seile i havn i Lerkil. Der fant vi frem serviceheftet og fant nummeret til Volvo Penta 24h Action Service, "hjelpen er kun en telefonsamtale unna, heter det i infromasjonsfolderen deres" Men slik er det ikke, deres hotline består at et eksternt callsenter med ufaglærte medarbeidere som knapt nok kan hjelpe med å oppgi telefon nummer til nærmeste forhandler! Etter å ha ringt flere av disse og funnet ut at ingen kunne hjelpe ba vi Volvo Penta om de kunne finne en forhandler som kunne hjelpe. De klarte det heller ikke... En telefon til Lunde Båt og vi løste problemet (tett diseltilførsel/ byttet filter og blåst rent diselslangen) Er det andre som har tilsvarende erfaring med "Volvo Penta 24h Action Service" ??? Interessant å konstatere at markedsavdelingen, som har laget brosjyren, og serviceledelsen som ønsker å holde kostnadene nede tydeligvis lever i hver sin verden... Quote TMS Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 (edited) etter det jeg har hørt er du ikke den første Edited August 6, 2007 by Hilmar2 (see edit history) Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Det er godt å se at Lundebåt stiller opp som forventet når den svenske underleverandøren svikter totalt... er det dette som er svensk kvalitet mon tro Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Sebaldus Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Ikke samme hotlinen som forhandler i Bergen hadde da der de tok 29 kr pr min og kr 1000 pr samtale om man ringe på kveldstid? Trengte ellers deler fra VP i sommer og bestillte dem klokken 1000. Da var de faktisk fremme neste dag. Men om det er positivt eller negativt at det er behov for en daglig sending med deler fra Sverige får være et åpent spørsmål... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts