Jump to content

Volvo - 24h hotline - Action service = en stor vits !


TMS

Recommended Posts

Vi opplevde at motoren plutselig stoppet nord for Varberg og etter litt venting i vindstille kom vinden og vi kunne seile i havn i Lerkil.

 

Der fant vi frem serviceheftet og fant nummeret til Volvo Penta 24h Action Service, "hjelpen er kun en telefonsamtale unna, heter det i infromasjonsfolderen deres" Men slik er det ikke, deres hotline består at et eksternt callsenter med ufaglærte medarbeidere som knapt nok kan hjelpe med å oppgi telefon nummer til nærmeste forhandler! Etter å ha ringt flere av disse og funnet ut at ingen kunne hjelpe ba vi Volvo Penta om de kunne finne en forhandler som kunne hjelpe. De klarte det heller ikke...

 

En telefon til Lunde Båt og vi løste problemet (tett diseltilførsel/ byttet filter og blåst rent diselslangen)

 

Er det andre som har tilsvarende erfaring med "Volvo Penta 24h Action Service" ???

 

Interessant å konstatere at markedsavdelingen, som har laget brosjyren, og serviceledelsen som ønsker å holde kostnadene nede tydeligvis lever i hver sin verden...

TMS

Link to post
Share on other sites

Det er godt å se at Lundebåt stiller opp som forventet når den svenske underleverandøren svikter totalt... er det dette som er svensk kvalitet mon tro :crazy:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ikke samme hotlinen som forhandler i Bergen hadde da der de tok 29 kr pr min og kr 1000 pr samtale om man ringe på kveldstid? Trengte ellers deler fra VP i sommer og bestillte dem klokken 1000. Da var de faktisk fremme neste dag. Men om det er positivt eller negativt at det er behov for en daglig sending med deler fra Sverige får være et åpent spørsmål...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...