Jump to content

Knurr.....jeg har fått hele tanken full av dieseldyr


jutul

Recommended Posts

Skulle reise fra Koster til Hvaler på lørdag og fikk ikke opp turtallet skikkelig, lå på Hvaler til søndag og gjorde rent drev og propeller i et fåfengt håp om at det var årsaken.

Men like elendig bar det så jeg ringte mitt verksted på Onsøy og fikk levere båten samme kveld, men jeg måtte fylle diesel på Hærføl på veien (ikke smart).

 

Kom opp elva med mye strøm og bølger, da trodde jeg det skulle stoppe, men det bar frem. Verkstedet tok båten på mandag og konstanterte raskt at alle filtre var fulle av dritt og i tanken var det mye noe som minnet om sand og dieseldyr. Så nå må alt tømmes og vaskes, diesel for kr 2300 må kaseres, men de gode nyhetene er at båten blir klar til helgen.

 

Vil får ordens skyld opplyse om at båten er en 2003 modell så hvor dette kommer fra vet da fåglerna. :headbang:

Link to post
Share on other sites

...diesel for kr 2300 må kaseres
Jeg hadde ikke kassert denne dieselen. La den stå å bunnfelle seg så får du glede av det aller meste. Tilsett gjerne en skvett "dieseldyrdreper" når du får den ombord igjen for sikkerhets skyld.
Hvorfor har biler mindre problem med dieseldyr enn båter ???
Det har jeg også lurt på. En skulle jo tro at der er store temperatursvingninger og dermed kondensfare i biler også, ikke så store variasjoner som båt med tankene i motorrommet men langt hyppigere. Kanskje Lotus har et svar på dette? I en tidligere tråd om temaet virket han jo svært så ivrig på å svare på et spørsmål som ingen stilte...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Bilar har normalt en mycket snabbare omsättning i tanken och drabbas därför inte lika lätt av dieselbakterier

Støttes.

I tillegg har bensinstasjoner for biler ofte raskere omsetning.

 

Båttanker har også oftere uheldig formet tankutløp der det står litt igjen på tanken.

Husk at dieseldyr bare kommer i diesel med vann i, og vann synker tilbunns.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...