jutul Startet 7.August.2007 Del på Facebook Startet 7.August.2007 Skulle reise fra Koster til Hvaler på lørdag og fikk ikke opp turtallet skikkelig, lå på Hvaler til søndag og gjorde rent drev og propeller i et fåfengt håp om at det var årsaken. Men like elendig bar det så jeg ringte mitt verksted på Onsøy og fikk levere båten samme kveld, men jeg måtte fylle diesel på Hærføl på veien (ikke smart). Kom opp elva med mye strøm og bølger, da trodde jeg det skulle stoppe, men det bar frem. Verkstedet tok båten på mandag og konstanterte raskt at alle filtre var fulle av dritt og i tanken var det mye noe som minnet om sand og dieseldyr. Så nå må alt tømmes og vaskes, diesel for kr 2300 må kaseres, men de gode nyhetene er at båten blir klar til helgen. Vil får ordens skyld opplyse om at båten er en 2003 modell så hvor dette kommer fra vet da fåglerna. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 7.August.2007 Del på Facebook Svart 7.August.2007 Huff, utrivelig. Positivt at du får ordnet problemet så raskt da, det er ingen selvfølge når vi tross alt fortsatt er midt i sesongen. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Trophy Svart 7.August.2007 Del på Facebook Svart 7.August.2007 Hvorfor har biler mindre problem med dieseldyr enn båter ??? Er det fordi bildiesel er utblandet med parafin hele vinterhalvåret Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SveinHa Svart 7.August.2007 Del på Facebook Svart 7.August.2007 ...diesel for kr 2300 må kaseresJeg hadde ikke kassert denne dieselen. La den stå å bunnfelle seg så får du glede av det aller meste. Tilsett gjerne en skvett "dieseldyrdreper" når du får den ombord igjen for sikkerhets skyld.Hvorfor har biler mindre problem med dieseldyr enn båter ???Det har jeg også lurt på. En skulle jo tro at der er store temperatursvingninger og dermed kondensfare i biler også, ikke så store variasjoner som båt med tankene i motorrommet men langt hyppigere. Kanskje Lotus har et svar på dette? I en tidligere tråd om temaet virket han jo svært så ivrig på å svare på et spørsmål som ingen stilte... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
joshua Svart 7.August.2007 Del på Facebook Svart 7.August.2007 Bilar har normalt en mycket snabbare omsättning i tanken och drabbas därför inte lika lätt av dieselbakterier Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 7.August.2007 Del på Facebook Svart 7.August.2007 Bilar har normalt en mycket snabbare omsättning i tanken och drabbas därför inte lika lätt av dieselbakterier Støttes. I tillegg har bensinstasjoner for biler ofte raskere omsetning. Båttanker har også oftere uheldig formet tankutløp der det står litt igjen på tanken. Husk at dieseldyr bare kommer i diesel med vann i, og vann synker tilbunns. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 7.August.2007 Del på Facebook Svart 7.August.2007 Dersom du vil ha problem med diselenigjen, må du gjerne ha ned på igjen den bakteriebefenkte. Men du behøver ikkje driva med noko stor reingjering for å verta kvitt dieseldyra:; det er berre å fylla tanken med varmt vann, så er det heile gjort Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.