Jump to content

Kan forsikrinsselskapene sette krav til frivillig registrering?


M/B Shanty

Recommended Posts

Har forsikringsselskapene lov til å kreve at båten er registrert i ett frivillig register?

 

Mitt selskap Terra mener at båten min må være registrert i småbåtregisteret ELLER securimark plus for at de skal godta forsikrings avtale på Shanty.

 

Har de lov til dette? Synes dette høres urimelig ut.

 

Blir litt forb. på dem.

Har forsikret følgende hos dem:

 

* Bilen

*2 Hus

*2 x Innbo

*Alle i familien (5 stk)

 

Tuller de med meg? vurdere sterkt å bytte dem ut. Både på bank og Forsikring.

Redigert av M/B Shanty (see edit history)

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

"Januar 17, 2005

Norske Sjø krever ikke registrering i RSSR-registeret!

Styret i Norske Sjø har besluttet at de ikke lenger krever at båten skal være registrert i Båtregisteret. Som en konsekvens av at registeret nå er frivillig, mener Norske Sjø at det ikke lenger kan kreves at båten er registrert, men at dette må være båteierens egen sak.

 

På den annen side mener Norske Sjø at det fortsatt er viktig at båt og båteier skal kunne identifiseres. Norsek Sjø vil derfor utarbeide klistrelapper med informasjon om polisenummer og med telefonnummer til Norske Sjø og vil kreve at merkelappene settes på et godt synlig sted på båten. Forsikringstakerne vil bli informert om dette med det første."

 

Fra KNBF sine sider.

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Da er det jo bare å forsikre i Norske Sjø da... enkelt og greit.... så slipper en å tenke på Terra og en del andre

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så vidt meg bekjent er det ingen lov som regulerer hva et forsikringsselskap kan kreve for å inngå en forsikringsavtale. De kan kreve akkurat det de selv ønsker, men du er jo ikke forpliktet til å kjøpe en forsikring du får tilbud om, dersom du ikke ønsker, eller ikke kan innfri kravene.

 

Se dette emnet for grundig diskusjon om NSSR osv.

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...