Jump to content

Aquador 21 DC og 23 DC


Pam65

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har haft en 23 HT (samme båd som DC - bare med hardtop...) i to sæsoner.

 

I bådbasen her på forumet kan du læse om mine erfaringer. Men i korthed er de: Utrolig fin båd hvad angår sejlegenskaber. Sejler dejligt i næsten alle registre. Selvfølgelig er der grænser for hvor meget sø de tåler. Men jeg har ikke sejlet bedre både end min 23HT'er.

 

Min var med KAD32. Jeg vil tro at den går bedre med D4-motoren. Så det vil være mit anbefalede motorvalg. Så får du en båd med fint kraftoverskud og rigtig gode sejlegenskaber. Min larmede for meget. Jeg vil tro at en DC med D4-motor larmer mindre. Men det er et aspekt du skal have med.

 

Planløsningen er fornuftig. Men det er ikke en båd jeg kunne holde to ugers ferie i - ikke engang to personer. Til det er alt for småt: Pantry, toilet og soverum. Men til dagsturer/weekender er den bare dejlig. Og så er indretning og finish bare SÅ flot.

 

Du kan se min båd efter to sæsoners brug her: http://www.forbina.dk/Forbina%20baade%20so...illedbaad11.htm

 

Den blev solgt på tre uger af forhanderen jeg byttede den ind til. Og den var ikke billig. Siger lidt om interessen/gensalgsværdien...

 

Dansken

Link to post
Share on other sites

Det er mye som er praktisk med walk around-løsningene (for barn, gamle, hund, min kone etc.). Men er f.eks. 150 hk utenbordsmotor nok på 21DC?

Og hvordan går de i sjøen?

 

Det er kanskje 21WA og 23WA du tenker på?

Har også sansen for disse, var en tur hos forhandler og tok en titt. Bra førsteinntrykk bortsett fra kvaliteten på targa, rekker, pullerter osv. som ikke virker å være høyglanspolert.

Har ikke prøvd dem på vannet så hører også gjerne om sjøegenskaper.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...