Jump to content

Tips til fett til vannpumpe - FM motor


fwaagen

Recommended Posts

Hei,

 

Har nylig fått meg båt, men fikk desverre ikke med meg det fettet forrige eier har brukt til vannpumpen. Har fått opplyst om at tuben er merket Valvoline X A1 1 Grease. Er det noen som kjenner til denne og hvor jeg event. kan få kjøpt denne tuben? Er det andre merker/typer jeg heller kan bruke? Tips om hvor jeg handler slikt?

 

Mvh

--Frode

Link to post
Share on other sites

Vanlig universal (vannfast) fett. Hvilken som helst bensinstasjon/bilutstyr/båtutstyr/Europris/Biltema har dette..

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Vanlig vannfast fett er egentlig dårlig egnet til vannpumper. det var mulig før i tida å få tak i noe som ble kalt for vannpumpefett som var mye hardere enn vanlig fett.

Jeg vet ikke hvor dette er å få tak i lenger, jeg bruker nå noe som heter Castrol Red Rubber Grease som er endel tykkere/hardere enn vanlig fett.

 

Hvis du skal bruke vanlig vannfast fett så må du belage deg på høyt fettforbruk, det forsvinner ut med vannet.

 

Det over gjelder hvertfall hvis du har tannhjulspumpe, de motorene somer utstyrt med stempelpumpe kjenner jeg ikke noe til.

Redigert av færd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...