880 Startet 7.August.2007 Del på Facebook Startet 7.August.2007 (redigert) Hva er normal service og intervaller på et Bravo 3 diesel drev. Hva sjekkes og byttes, når Har lest medfølgende manual, men syntes denne er rotete, da mesteparten går ut på fortelle deg om "farer" ved feil håndtering. Og lite om matnyttig info.... vedrørende vedlikehold... Redigert 7.August.2007 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr. Import Svart 8.August.2007 Del på Facebook Svart 8.August.2007 bytte olje etter sesong eller timer , må monteres drev kjøler det er det vigtigste med og ha ett slikt drev , bytt sinker hvert år , de kan se ok ut men er porøse. når du kjører rolig tilt litt ut slik at drevet står i 90 grader, tilt inn igjen når du skal ta den opp i plan. ta gjerne en sjekk om nivå er mye høyere i beholder etter kjørt en stund, oljen blir varm og expanderer opp i tanken , se og bak om det er salt avleiringer på toppen av gear hus ( blir hvit ) for høy temp. drevkjøler løsningen. dette gjelder alle mercruiser drev , men spesielt bravo 3 . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Formula Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 Divknutebelgen på Bravo 3x har et servceinterall som er veldig langt sammenliknet med f.eks. volvo. Jeg tror ikke jeg husker så mye feil når jeg minnes at det var hvert 5. år belgen skulle byttes. Denne er ikke lett å få tett, så dersom du, som endel av oss andre, er utstyrt med mer enn 4 tommeltotter, kan det være en god forsikring i å la et verksted ta denne jobben. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.