Jump to content

Bravo 3x


880

Recommended Posts

Hva er normal service og intervaller på et Bravo 3 diesel drev.

Hva sjekkes og byttes, når :confused:

 

Har lest medfølgende manual, men syntes denne er rotete, da mesteparten går ut på fortelle deg om "farer" ved feil håndtering. Og lite om matnyttig info.... vedrørende vedlikehold...

Edited by 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

bytte olje etter sesong eller timer , må monteres drev kjøler det er det vigtigste med og ha ett slikt drev , bytt sinker hvert år , de kan se ok ut men er porøse. når du kjører rolig tilt litt ut slik at drevet står i 90 grader, tilt inn igjen når du skal ta den opp i plan.

 

ta gjerne en sjekk om nivå er mye høyere i beholder etter kjørt en stund, oljen blir varm og expanderer opp i tanken , se og bak om det er salt avleiringer på toppen av gear hus ( blir hvit ) for høy temp. drevkjøler løsningen. dette gjelder alle mercruiser drev , men spesielt bravo 3 .

Link to post

Divknutebelgen på Bravo 3x har et servceinterall som er veldig langt sammenliknet med f.eks. volvo. Jeg tror ikke jeg husker så mye feil når jeg minnes at det var hvert 5. år belgen skulle byttes. Denne er ikke lett å få tett, så dersom du, som endel av oss andre, er utstyrt med mer enn 4 tommeltotter, kan det være en god forsikring i å la et verksted ta denne jobben.

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...