Jump to content

Drøye gjestehavnpriser..


Anonym

Recommended Posts

Hva inngår i denne prisen... Fri servering og middag på Big Horn Steakhouse............ (siden sistnenvte ikke står til forventningene.. :headbang: )...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Fri bruk av havnefasilitetene, men alt opphold under racet må være ombord i båten, bryggene blir ikke tillatt som oppholdssted (der er det VIPer som skal stå, hvis alle blir stående der synker rett og slett bryggene..)

Du får altså fri bruk av toalett og dusj, samt mulighet til å fortøye båten for denne prisen..

I tillegg havner du midt i en sinnsyk fest.

Link to post
Share on other sites

Utgangspunktet for tråden er forholdene på Aker Brygge. Jeg har i sommer registrert at prisene varierer ganske mye i de forskjellige gjestehavnene. For de som bruker mye av feriebudsjettet på avgifter til gjestehavner er det jo anledning til å vurdere å ligge i uthavner. En god del steder både på Østlandet og vestkysten av Sverige trenger man ikke å seile så langt fra gjestehavnene for å finne gode uthavner som er gratis.

Link to post
Share on other sites

Appropos gjestehavnpriser. Ligger nå i Åsgårdstrand hos seilforeningen og betaler 100,- pr døgn- Ikke så galt synes jeg når strøm, dusj, internett er inkludert.

Kom idag fra Verdens ende hvor vi betalte 150,- Der var også strøm og dusj inkludert, i tillegg var også fri bruk av vaskemaskin og tørketrommel. Slett ikke værst, når man er blitt vant til Svenske gjestehavnpriser som nå alle synes å ha rundet 200,-, og der må du gjerne betale ekstra for både dusj og vaskemaskin

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nå skal det sies at det på Aker Brygge normalt sett koster 8,- pr. fot pr døgn, altså 2,- mer pr. fot enn på Oscarsborg, men også med et helt annet bryggeanlegg og servicebygg (og dusjer er det også)

 

Men i forbindelse med Offshore bare tredobler de prisen til hele 24,- pr. fot pr døgn..

Link to post
Share on other sites

Appropos gjestehavnpriser. Ligger nå i Åsgårdstrand hos seilforeningen og betaler 100,- pr døgn- Ikke så galt synes jeg når strøm, dusj, internett er inkludert.

Kom idag fra Verdens ende hvor vi betalte 150,- Der var også strøm og dusj inkludert, i tillegg var også fri bruk av vaskemaskin og tørketrommel. Slett ikke værst, når man er blitt vant til Svenske gjestehavnpriser som nå alle synes å ha rundet 200,-, og der må du gjerne betale ekstra for både dusj og vaskemaskin

 

Ja, det syntes jeg er helt fornuftige priser. Eiere av havnene skal jo gjerne dra inn noen kroner i kassa si med tanke på jobben som gjøres. Helt greit å betale det når dusj, strøm, wc osv. er inkludert i prisen. Syns det blir litt drøyere når f.eks Steilene skal ha 150kr (for min båt) i havneavgift og så er det 10kr for 3 min i dusjen. Da ryker det gjerne 30kr per person (for oss voksne), ungdommene skal sikkert stå lenger og da koster det plutselig 50kr pr. pers (Vi er 2+2). Hadde vi dusjet på Steilene og i tillegg ha betalt 160kr for dusj 30kr for vask og 150 kr i havneavgift blir det for voldsomt. Nesten 350kr for 1 natt på det vuggete stedet er det virkelig _IKKE_ verdt. Prisene på Aker Brykke er jo horrible! Jeg tar heller til takke med Gjestehavner 100-200kr eller ligger i usedvanlige flotte uthavner..

Link to post
Share on other sites

Nå er vel de pisene det refereres til på Aker Brygge ikke typiske for resten av året? Sist vi lå der (2 år siden) mener jeg å huske at vi betalte drøyt 200,- (220,-?) for en overnatting. Ikke så ille det synes jeg. Man blir jo liggende midt i smørøye da, ideellt, hvis man vil oppleve en storbyweekend.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nå er vel de pisene det refereres til på Aker Brygge ikke typiske for resten av året? Sist vi lå der (2 år siden) mener jeg å huske at vi betalte drøyt 200,- (220,-?) for en overnatting. Ikke så ille det synes jeg. Man blir jo liggende midt i smørøye da, ideellt, hvis man vil oppleve en storbyweekend.

 

Korrekt, prisnivået settes opp i helgen, pga offshore.

Man ser vel at det uansett kommer til å bli stappfullt i havna, og da er det greit å ta ekstra betalt av gjestene.

Link to post
Share on other sites

Nå er vel de pisene det refereres til på Aker Brygge ikke typiske for resten av året? Sist vi lå der (2 år siden) mener jeg å huske at vi betalte drøyt 200,- (220,-?) for en overnatting. Ikke så ille det synes jeg. Man blir jo liggende midt i smørøye da, ideellt, hvis man vil oppleve en storbyweekend.

 

Ja, men det er fortsatt tullete å sette opp prisene bare på grunn av offshore. Det betyr at de ikke ønsker normale kunder, men nettopp de båteierne som tørker seg i ræva med tusenlapper. Blir helt feil mener jeg.. :nono:

Link to post
Share on other sites

Ja, men det er fortsatt tullete å sette opp prisene bare på grunn av offshore. Det betyr at de ikke ønsker normale kunder, men nettopp de båteierne som tørker seg i ræva med tusenlapper. Blir helt feil mener jeg.. :nono:

 

Alternativt kan man se på det som en måte å begrense presset på..

Dessuten tror jeg alle som er i gjestehavna her får tilgang til konsertene, publikumsplassene osv som er på området..

Normalt sett koster det jo 150,- pr. hode å komme seg på brygga nå til helga, og det uten båt, pr. pers!

Link to post
Share on other sites

Friske priser hos Steilene som andre nevner,meget tidlig i år ble jeg avkrevd dobbelt pris fordi jeg tok så meget plass,men det lå kun to andre gjestebåter i havna.Er også selvforsynt med både vann,wc og strøm. Hadde forstått at jeg skal betale mer hvis havna hadde vært full,men det var plass til en mengde båter.

Link to post
Share on other sites

For å være helt ærlig, så skulle jeg gjerne betalt mye mer for å ligge i gjestehavner. Jeg byr 750,- pr. natt hvis jeg fikk reservere plass i bås på forhånd, fikk nok strøm, vannslange som rakk bort, 2 mbps trådløst internett som virket og vakter som faktisk var der natta gjennom, natt til lørdag og søndag i hvert fall.

 

Nå er det billig, men også dårlig kvalitet på veldig mange av anleggene. Hadde det blitt skikkelig mye dyrene, ville vi fått solid utbygging av gjesteplasser fordi det begynte å lønne seg for eierne av båthavnene. Flere gjesteplasser ville gavne alle, også de som ikke vil betale så mye.

 

Leste at en halvstor båtplass i St.Tropez kostet 1000 euro pr. natt, det blir kanskje litt vel mye igjen.

Link to post
Share on other sites

Jeg klarer ikke å følge med hva som skjer med gjestehavnsprisene, men det varierer vel endel. I Limfjorden ligger man stort sett for 100 DKR døgnet inklusive strøm, vann og dusj. For de som seiler mye i Danmark kan det være en ide å bli tilknyttet Frihavnsordingen hvor prisen er ca DKR 30 dersom man ønsker landstrøm.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hovedsakelig betalt havneavgifter i Sør-Danmark og Nord-Tyskland. I Kiel - Düsternbruck - som er i selve byen betalte jeg ca 110 kr døgnet med strøm og vann. I Maasholm - der hvor vi får kjøpt matvarer på eksport - betalte jeg ca 100 kr for ett døgn. I Limfjorden betaler man vanligvis DKR per døgn inklusive strøm. vann og dusj. Vi kommer til å ha langtidsopphold i Ålborg neste år og prisen synes så langt å være omkring 80 kr døgnet med strøm. vann. dusj og internett.

Link to post
Share on other sites

For å være helt ærlig, så skulle jeg gjerne betalt mye mer for å ligge i gjestehavner. Jeg byr 750,- pr. natt hvis jeg fikk reservere plass i bås på forhånd, fikk nok strøm, vannslange som rakk bort, 2 mbps trådløst internett som virket og vakter som faktisk var der natta gjennom, natt til lørdag og søndag i hvert fall.

 

Det er jo ca det du får her på Herbern, med unntak av det med plass i bås, reservert på forhånd. Men å reservere er stort sett mulig (med unntak av helger med spesielle arrangement)

Og prisen er kun 8,- pr. fot, internet i tillegg, med maxpris på 150,- pr. dag såvidt jeg kan finne ut via Telenor. (Selv betaler jeg ca 600,- i mnd for fri tilgang)

 

 

750 kr for å ligge på Herber`n = fy fean

 

jeg syntes det er "dyrt" med 200kr og jeg. Så lenge dusj,vask osv ikke er inkl.

 

Det er klart 750,- for en båt på ca 30 fot er sinnsykt, men det var den ene helgen, da det virkelig skjer noe liksom..

Forøvrig er alltid dusj og toaletter gratis å bruke på Herbern (visstnok et unntak denne helgen hører jeg enkelte si), men vaskemaskin og tørketrommel koster 25,- pr. maskin.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...