Jump to content

88mod AQAD 41A Ryker svart


snøgg

Recommended Posts

Har to aqad 41 a i en 36 foter på 6,5 tonn,motorene fungerer meget fint og er i god stand,har normal røyk ved kaldstart men ved pådrag når den skal opp i plan kommer en svart sky med røyk,ingen røyk ved maks turtall 3900 omdr eller andre tegn på at noe er galt.Røyken kommer når turboen starter å ladde.

Det virker som motoren ikke liker kjøring over tid på under 2000 omdr en halvtime eller mere da er røyken verst når eg skal dra den i plan igjen, :headbang::headbang:

Link to post
Share on other sites

Dette er vel helt normal og bare slik de skal være. Min tidligere motor AQAD 31A var likedan den også. Etter lengre tid på lavt turtall kom det en sort røyksky ved gasspådrag.

 

Dette kan vel ikke være til noe problem eller sjenanse? Det er jo kun et par sekunder det står på.

Link to post
Share on other sites

var borti en td 70 . som røyk volsomt opp til 2\3 belastning.. det var gåen turbo.. kansje du kunne tatt av en slange etter turbo ,og startet den for å se om der kommer olje ut av turbo? normalt er fargen på røyken vel mere blå\grå . men.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...