Jump to content

Ekkolodd til snekka


Fyken

Recommended Posts

Hvilket dyp skal du fiske på? Skal loddet gå til 100, 200, 500 m ? Hvis du ikke skal fiske dypt er utvalget stort og stort sett de fleste merker er bra og helt kurante. Legg heller penger i en skikkelig giver. Mitt JMC lodd går til 1000 m og har installert gjennomgående bronsegiver.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kommer vel for det meste å fiske på dyp varierende fra 60 - 200 meter, tenker jeg. Jeg er kanskje mer opptatt av å få en feeling med bunnforholdene enn selve fisken, men det er jo selvsagt en fordel om det er noenlunde pålitelig på angivelse av fisk også.

 

Jeg ser at noen har plastsvingere, mens andre har bronsesvingere. Så vidt jeg har lest meg til, er det bronsegivere som er tingen i trebåter, mens plastsvingere er tingen i plastbåter. Er det en korrekt observasjon, og hvis ikke, hva er da forskjellen?

Link to post
Share on other sites

I vår forrige snekke hadde vi innvendig svinger, limt med epoxy. Ved litt sjø og/eller fart hadde vi en tendens til å miste signalene. Antar at grunnen er at det kom luft/skum innunder båten der svingeren satt.

 

I nåværende snekke har vi gjennomgående svinger. Den sitter også dypere, og fungerer bra hele tiden.

 

Mitt råd vil være at du finner en bra plassering til svinger'n i båten, og bestemmer type svinger ut fra denne plasseringen.

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...