Anonym Startet 9.August.2007 Del på Facebook Startet 9.August.2007 Hei! 27.07.07 ble det sendt et toalett til meg, fra en adresse i UK.. Noen dager senere kom toalettet til min adresse. Tirsdag kom jeg hjem, og var klar til å begynne på monteringsjobben, åpnet pakken, og fant et toalett uten pumpe.. Sjekket så opp på onsdag hvor mange kolli forsendelsen skulle bestå av, og det var jo 2 det, pumpe og toalett sendes altså hver for seg. I dag fikk jeg klarhet i at pumpa har blitt borte i UPS-helvetet, og at de skal ha 8(!) dager på seg til å finne den før jeg evnt får erstatning. Resultatet er altså at jeg tidligst kan regne med å få pumpa på plass om ytterligere halvannen uke, og da hele 3 og en halv uke etter at varene ble sendt! Dette er latterlig, og eneste unnskyldning UPS har er at de er for store til at det er mulig å ha kontroll, det kan jeg sitere Kristian (vedkommende hos UPS på!) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Athene Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 Jeg forstår din frustrasjon.. Som serviceansvarlig på medisinsk utstyr har jeg 25 års erfaring med å høre gode forklaringer på hvorfor kurerforsendelser med reservedeler ikke dukker opp som de skal. Jeg tror ikke UPS er noe dårligere eller bedre enn de andre, - vi har opplevd det meste med de fleste.. Jeg tror alle kurerselskapene måler hvor godt de håndterer forsendelsene. Hvis f.eks 95% av forsendelsene kommer frem som avtalt er det godt nok,- 100% er for kostbart. Når pakka di er blant de siste 5% er du og din forsendelse blitt et problem og ressursene man er villig til å sette inn for å løse problemet er nok avhengig av hvor viktig kunde du er.. En gang fikk jeg omvisning i hallene på Gardermoen der kurerselskapene sorterer forsendelsene sine. Etter det har jeg en viss forståelse for at det kan ta tid å finne din grå eske i haugen av alle andre grå esker når den først er på avveie. Samtidig har jeg veldig vanskelig for å forstå at kurerselskap som står for en stor del av transporten selv, fly, containere og biler ikke har mer kontroll med hvor varene befinner seg. De skanner angivelig varene flere ganger underveis. Allikevel virker det som man ikke aner hvor man skal begynne å lete når varene blir borte, - eller enda dummere, - de ringer for å fortelle at varene er forsvunnet under transporten, - og jeg har nettopp fått dem levert.. Vi får trøste oss med at det ikke ble noe av fusjonsplanene til UPS og Federal Express. Det nye selskapet skulle hete FED UP! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mare Nostrum Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 (redigert) Hadde det ikke vært enklerere å kjøpe dassen i Oslo da? Redigert 9.August.2007 av Seabiscuit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 Godt det ikke var DHL Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Svart 9.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2007 (redigert) Hadde det ikke vært enklerere å kjøpe dassen i Oslo da? Joda, det hadde vært vesentlig enklere. Og rundt dobbelt så dyrt.. Siste nytt nå er at UPS påstår at de har ringt meg, noe de ikke har gjort, de har visstnok pratet med meg og, og jeg mente visstnok at det var helt greit å vente 8 dager. Redigert 9.August.2007 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.