Jump to content

Noen som kjenner dette bildet?

bliss X

Recommended Posts

Hei.

Dette var et bilde med stemning. Tror jeg legger det opp som desktopbilde dersom du ikke har noe imot det. Vet du noe om alderen? Det kan gjerne være fra 20-årene etter stilen å dømme (men stilen på båtene kan vel også si at det er myyye nyere). Hvor er det fra? Kjenner ikke helt bakgrunnen.

Nydelig bilde!! Kommer i en god og avslappet stemning av å se noe slik.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars:

Nettopp. Det er slik jeg ser på det også. Skikkelig stemingsfult. Det jeg la ut er en komprimert versjon som er litt knudrete. Bildet er mye penere i virkeligheten. Har scannet det inn med høy oppløsning og originalfilen på 38mb blir relativt bra ved utskrift til fotopapir.

Adminralen hadde tileggsinfo, så det var egentlig unødvendig å poste spørsmålet.

Bildet heter NEWHAVEN HARBOUR og er malt av Rowland Hilder [1905 - 1993]

Det henger antagelig på veggen i Victoria and Albert Museum i London

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...