*Mathilde* Startet 9.August.2007 Del på Facebook Startet 9.August.2007 Hei! I forskriften for særavgifter på båtmotorer står det følgende: "(2) Ved avgiftsberegningen skal effekten ikke settes lavere enn den høyeste motorstyrke som oppgis ved salg eller reklame her i landet." Er dette grunnlaget for at enkelte motorer blir annonsert med lavere antall Hk i Norge enn i utlandet? F.eks Yanmar 6LP-STP er oppgitt med 290hk i Norge, og 315hk i USA. Sitér dette innlegget Reder, skipper, navigatør, maskinist, dekksgutt, stuert og bunnsmørrer på MATHILDE Link to post
880 Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 Mener at noen har sagt at det er ytelsen på propellen som gir grunnlaget... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
*Mathilde* Svart 9.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2007 Det har du sikkert rett i. Men denne regelen fører i alle fall til at det ikke blir særlig lønnsomt å "skryte oppover" motoreffekten i reklamen. Sitér dette innlegget Reder, skipper, navigatør, maskinist, dekksgutt, stuert og bunnsmørrer på MATHILDE Link to post
liberty Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 I Norge betaler vi hk avgift av efekten på propellen og ikke efekt på svinghjulet men Yanmar regner et meget høyt tap i drevet Yanmar 6 LPA på 315 Hk er bare 270 på propellen og det var det og når den var 300 Hk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.