Jump to content

Mercury/Nissan 30 Askeladden 435 Propell


435Lite

Recommended Posts

Heisan folkens

 

Eg har ein Mercury/Nissan/Tohatsu 2T 30hk på en askeladden 435 Lite, begge 2006 mod. Båten er forlenget fra og med 2006 modellene for å gi bedre bæring bak for tyngre firtaktsmotorer. Dette i form av at skroget er forlenget med ca 20 cm bakover på hver side av motorfestet slik at motoren kommer imellom. Båten gjør 27 GPS knop med 2 pers og går meget billig på marsj 22-24 knop.

Skroget er meget lettdrevet men eg opplever kavitasjon når eg provoserer i sving og rett fremmover i grov sjø, 1m+ bølger. Samtidig spruter det 2 høye søyler med vann 1 til hver side bak når eg kjører. Propellen min er 9,9 og 11 stigning, kan det være at den har for liten stigning/grep i sjøen. Det varierer ikke så mye om eg trimmer motoren ut eller inn.

 

Er det noen synspunkter på om dette er normalt eller andre som har erfaringer med dette?

 

 

Mvh: Vidar

Redigert av 435Lite (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...