Jump to content

1988 Yamaha 8 hk propell / thrust skive


Storskarv

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en seilbåt med 8 hk Yamaha på. Det viste seg at propellen slurer (glipper i vulkaniseringen) og må skiftes. Men.... Når jeg tar av propellen er det ingen thrust-skive der. Dermed ble denne bestilt. Som det ofte er når slikt bestilles var det ingen varer kommet, og forhandleren klør seg i hode. De plukker da delene av en ny motor, og jeg reiser hjem. (min motor er fra 88)

 

Så klart passer dette ikke sammen. Thrusten trykker på simmeringen og jeg plukker delene fra hverandre. Når jeg ser nærmere på denne simmeringen ser denne helt smadra ut og kan plukkes ut med letthet. Spørsmålet jeg stiller meg nå er om denne ytterste ringen egentlig skal være der (da har jeg feil thrust-skive), eller om dette er ekstra simmering som en luring tidligere har montert der. (Da har jeg riktig skive)

 

Finnes det skisser på nettet av undrevannshus til en slik 8 hester?

 

Bildet er tatt etter at ytterste simmering er fjernet.

thrustpropellwi4.jpg

Shot with E8700 at 2007-08-10

Link to post
Share on other sites

Det skal være 2 stykker.

Takk for god link!

 

Tror det kan være en annen skive på 1988 modellen, det er hvertfall forskjellige delenummer. Får ta turen innom forhandleren igjen. Hadde håpet å kunne se selve utformingen på thrust skiva på deletegningene, men det klarte jeg ikke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...