Jump to content

Bluechart brukere, se her


kristian

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Heisann.

Har akkurat ristet lanken til en F.D. eier (ny er meg) av en Tristan 870.

Han hadde jommenmeg klart å putte inn en G. 182 ci, så da blir det vel BC på meg herefter.

Med tanke på nær fårestående båtferie kunne det vært greit og slippe til dette brukerforum.

Hadde tidligere (har egentlig fortsatt en Lorentz s/hv 7" med C-map NT) så det skal også bli gøy å sammenligne.

Håper på snarlig respons.

Hilsen Ojda.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Så alle som har bluechart kart med GPS plotter eller håndholdt kan melde seg inn på denne tråden, og få tilgang til forumet

Så bruk denne tråden og meld dere på Alle som melder seg på vil bli kontaktet.

Fikk akkurat kjøpt en Garmin 182 bi-bi-billig....

 

mvh

harBayliner (-og kartplotter...)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Garmin 178C og Bluechart har loset meg trygt rundt Flekkerøya og andre herligheter i sommer;  men vil gjerne være med i forumet for å utnytte utstyret enda bedre!

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Skulle også ha lyst til å lære om bruk av Bluechart. Kjøpte nettopp en LCD TV og et 12v rack(datamaskin) og en Furuno GPS som jeg innstallerte Bluechart på. Fikk mye hjelp av Båtplassen medlemmer da jeg ikke fikk det til å virke skikkelig. Lurer litt på "kurs opp" og sånt.

Når jeg vender båten 180 grader skal kartet også gjøre det ?! Tror navigasjon er min svakeste  side. Fikk bare 50% riktig ( navigasjon) når jeg testet båtførerprøven på nett :smiley:   Bare flaks at det ikke ble dårligere  :nonod: :nonod: :wink:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Skulle også ha lyst til å lære om bruk av Bluechart. Kjøpte nettopp en LCD TV og et 12v rack(datamaskin) og en Furuno GPS som jeg innstallerte Bluechart på. Fikk mye hjelp av Båtplassen medlemmer da jeg ikke fikk det til å virke skikkelig. Lurer litt på "kurs opp" og sånt.

Når jeg vender båten 180 grader skal kartet også gjøre det ?! Tror navigasjon er min svakeste  side. Fikk bare 50% riktig ( navigasjon) når jeg testet båtførerprøven på nett :yesnod:   Bare flaks at det ikke ble dårligere  :lol: :lol: :lol:

Kjører du på kurs opp så dreier kartet når båten dreier. Kjører du med kartet nord opp står kartet stille når du dreier.

 

En bra test på om prosessoren i plotteren er rask nok er å kjøre i litt store sirkler i 15-20 knop - og plotteren på kurs opp. Da bør den uten problemer klare å oppdatere kartet løpende.

Link to post
Share on other sites

Kjører du på kurs opp så dreier kartet når båten dreier. Kjører du med kartet nord opp står kartet stille når du dreier.

 

En bra test på om prosessoren i plotteren er rask nok er å kjøre i litt store sirkler i 15-20 knop - og plotteren på kurs opp. Da bør den uten problemer klare å oppdatere kartet løpende.

Da står min på Nord opp. Hvordan forandre til kurs opp??? Skal ut å prøve litt i kveld og i morgen.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei

 

Ok,det går greit å vente litt. Håper at det ikke drøyer altfor lenge . Har nemlig tenkt å bruke vinteren til å sette meg inn i hvordan denne kombinerte plotteren/ekkoloddet virker.

 

Da vil det være veldig greit å dra nytte av andres erfaringer før jeg tar den i bruk til neste sesong.

 

Dessuten har jeg planer om å kjøpe et produkt som kalles  PC-Planner NT+. Da kan jeg nemlig lese kartene på den bærbare PC en min.

 

Samtidig vil jeg ta båtførerprøven.

Link to post
Share on other sites

Ok,det går greit å vente litt. Håper at det ikke drøyer altfor lenge . Har nemlig tenkt å bruke vinteren til å sette meg inn i hvordan denne kombinerte plotteren/ekkoloddet virker.

 

Da vil det være veldig greit å dra nytte av andres erfaringer før jeg tar den i bruk til neste sesong.

Kunne ikke sakt det bedre selv...

 

(Vel, jeg testa litt i dag, kjøpte med meg en strømplugg og kobla i "siggen" i bilen, funka som bare det, men det er nok litt å lære om denne duppedingsen. Så jeg gleder meg til å se hva som skjuler seg i dette forum...)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...