Jump to content

Impeller Yamaha 8 HK-skifting?

staut

Recommended Posts

Har du løsnet alle bolter i undervannshus og girsjalter legger du et godt trestykke over kavitasjonsplata og slår moderat vekselvis på den ene og andre siden med f.eks en 1,5 kg´s hammer..

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

ok, da må du ha fått løsnet alle bolter som holder huset.

Under blokka er det festet et rør som drivakslingen går igjennom. Dette er av aluminium og kan korrodere slik at man ikke får ut akslingen. Forsøk det som rago sier, forhåpentligvis klarer du å få akslingen gjennom røret.

Dessv. er det ikke alltid det går, det kan sitte noe utrolig fast. På en 4hk måtte jeg kutte ett hull i stammen slik at jeg kom til og fikk løsnet røret fra blokka.

Hei igjen. Foranledningen til at jeg begynte å plukke motoren fra hverandre var mistanke om problemer med impelleren på grunn av lyden. Motoren hadde satt seg fast så jeg ikke klarte å dra den rundt med startsnora. Når jeg satte på en tang rundt hjulet på toppen av motoren kom den en tydelig "gummilyd" fra girhuset i området der impelleren sitter. Skal fortsette å skru i morgen kveld, så har du flere tips er jeg mottakelig for det. :yesnod:

• 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...