Jump to content

tv-antenne fra Seasea-båttilbehør


Elmer

Recommended Posts

Den antenna der har jeg på båten min (satt på da jeg kjøpte båten) , den er vel ikke mye å skryte av .TV2 og NRK1 kommer inn sånn nesten rundt om,hender det er klart men det er skjeldent. Så den er ikke mye og anbefale vil jeg nå mene , så legg på noen kroner å få noe som er bedre. Hadde den minste Glomex'n på snekka mi , og den var jeg kjempe fornøyd med . Så den skal jeg handle igjen å sette på her (koster ca 870- på Maritim)

Du kan jo foresten søke her på BP , så finner du plenty om detta emne .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Triax antenne i masten, den tar fint inn NRK og TV Norge og TV2 i Hunnebostrand, fikk vel kun inn NRK1 på Malmön, videre sørover svenskekysten var det sås om så med norske signaler... men de svenske og danske er klare og fine... På en god dag får jeg også inn svensk tv4 på Jomfruland.... så dette er en antenne jeg er fornøyd med ...

 

Det er gjerne en liten sammenheng mellom prisen og kvaliteten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har Glomex antenne og den fungerte bra både i Danmark og Tyskland. I Danmark synes det mange steder nå å sendes signaler for digitale mottagere. Så dette i en båt, og bildene var atskillig skarpere enn på vårt 1 år gamle fjernsyn. Så nå er det å lete etter digitalt fjernsyn helst med innebygd DVD spiller.

Link to post
Share on other sites

Det er en kjempefordel å ha den i en seilbåtmast. Jeg hadde en triax montert på en stang. Den funket ikke bra her. Naboen derimot er strålende fornøyd med sin som er montert i masten. Moralen er; få den så høyt som mulig!

 

Sydvesten: Naboen min hadde dårlig synkronisering mellom lyd og bilde. Det skyldte han på den lange ledningen opp i masten. Har du samme symptom?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...