Jump to content

Bensinproblemer (?) med en Suzuki 9,9


SRA

Recommended Posts

min far har en ikke så gammel 9,9, (2takt) kjørte den på gummibåten min men etter ene stund og nå etterpå har den blitt noe merkelig.

Den får ikke opp dampen og dauer, men når jeg gir den chok så går den på fullt.

Når jeg gasser på tommgang så hoster den innimellom.

 

har rengjort filteret (det var rent) det er 95 blyfri med 2% olje på tanken.

Noen som har noen ideer??

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Suzuki 9,9.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

  • Gammel bensin, bensin regnes som ferskvare og 2-taktere er kresne.
  • Tett forgasser, ta opp og rengjør, kan høres ut som om den får for lite bensin.
  • Tett lufting på tanken, hvordan ser belgen ut , den kan suges sammen hvis luftinga er tett.
  • Fukt på tanken eller i systemet....kondens, eller vann som har kommet seg inn andre steder .

Alle symptomer tyder på feil med bensin tilførselen, type bensin er helt ok....

 

Hvis du hadde hatt muligheten til å prøve en annen tank med fersk ny fylt bensin ( med 2% olje ), hadde det kunne eliminert mange feilkilder ( fyll gjerne på en annen bensinstasjon også :smiley: )

 

 

 

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har vært borte i samme symptomer på en eldre Evinrude 9.9, da var det dysa i forgasseren som var delvis tett. Måtte demontere forgasseren og flotørkammeret for å få fiksa det på den. Det lå da også en del grums i flotørkammeret som jeg tørka bort samtidig, trolig levra oljerester.

 

Det kan lønner seg å kjøre forgasseren tom for bensin på høsten før motoren settes bort.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...