Wandalen Startet 12.August.2007 Del på Facebook Startet 12.August.2007 Drømmer om lukket båt :) jeg ser derfor at det er masse billig og velge i av amerikanske båter, vell og merke uten motor(er). Nå er det 2 år siden jeg hadde noe erfaring med ce merking. Kjøpte en Bayliner 2755 av en hyggelig kar fra Gjøvik som da ordnet CE godkjenning i IMCI. Denne prosessen gikk meget smertefritt. Nå er det jo slik at byråkratene prøver og gjøre det vanskeligst mulig for og stoppe handels lekasjen. Derfor lurer jeg litt på hvor stort problem er det i dag og CE merke en båt og hvilke feller er det lett og gå i ved kjøp av en båt som bere kan sees på bilder? De fleste importører skriver , prisen er levert Gøteborg med CE papirer for fortolling prisen inkludert norsk MVA. Betyr det at jeg bare må betale transporten selv og starte CE merkingen? Og sist men ikke minst må motoren jeg setter i vere ny? eller får jeg godkjent en brukt disel/bensin motor? Sukk har ikke lyst til og selge denne heller Men Admiralen (kona) er hardt rammet av 3 fot syken :) Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 12.August.2007 Del på Facebook Svart 12.August.2007 Vi ordner alt fra USA og hjem til deg, men riktig at sjøfartsdirektoratet prøver lage nye problemer hele tiden . siste er at du kan bruke injection MPI motorer som har vert i Norge siden 96 . eller må være MPI motor fra 2004 og nyere ved import. Diesel brukt går det meste bra . selve CE merking er ingen big deal ,ordnes enkelt. fordelen med en brukt båt fra USA er at de har få timer brukt , men viktig og få sjekket at ting virker osv. bayliner 2858 er en fin model hvis du skal ha større plass og bare 1 motor. skal du opp på større flybridges ,så må du inn med 2 motorer , med ett unntak 3058. Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 25.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2007 Jepp der var ny/brukt båt handlet ! Import Bayliner 3058 U/motor(er) Nesten hjem på døra. Nå er det motore® som skal kjøpes, der er jeg litt usikker ettersom jeg for omtrent helt forskjellige svar etter som hvem jeg spør Har bestemt meg for og bare bruke 1 motor siden disse båtene blir litt tunge bak med 2 deiseler. Nå er det jo også litt begrenset med lengden på motor rommet også ca 120cm - 130cm Noen som har noen gode ideer alt fra 250-330HK ? Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 25.August.2007 Del på Facebook Svart 25.August.2007 Hei. Er det helt ny motor du tenker på så tror jeg Volvo Penta D4 300 vil passe fint i motor rommet ditt. Denne motoren er ikke lang så den går rett nedi. Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 25.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2007 Tja.... glemte kansje og nevne ordet billig , men alt er av interesse. Håpet kansje og få tak i noe nyere brukt ettersom det stadig er noen som bytter til større motor etc. Men det er mest type motor løsning jeg er ute etter i første omgang , så Volvo D4 300 er notert takk takk. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 26.August.2007 Del på Facebook Svart 26.August.2007 Har bestemt meg for og bare bruke 1 motor siden disse båtene blir litt tunge bak med 2 deiseler. Har du tenkt nøye gjennom det med 2 motorer . Jeg ville revurdert det. Mange fordeler med 2 motorer. Blant annet at båten er stødigere sideveis når personer forflytter seg inne i båten, vind og strøm Sikkerheten ved å ha 2 motorer. Båten du har kjøpt har kanskje 2 drev som passer til mindre diesler ??? Skal du ha bare 1 motor må du godt over 300 hk. Å undermotorisere båten din er den største tabben du kan gjøre....... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Thorlyn Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Hei sann et lite tips. Framnes maritim i sandefjord har en Yanmar 315 hk 290 Ahk Ståendes. Ring dem og forhør deg MVH Øystein Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Wandalen Svart 27.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2007 Har du tenkt nøye gjennom det med 2 motorer . Jeg ville revurdert det. Mange fordeler med 2 motorer. Blant annet at båten er stødigere sideveis når personer forflytter seg inne i båten, vind og strøm Sikkerheten ved å ha 2 motorer. Båten du har kjøpt har kanskje 2 drev som passer til mindre diesler ??? Skal du ha bare 1 motor må du godt over 300 hk. Å undermotorisere båten din er den største tabben du kan gjøre....... Har tenkt tanken , men det er 2 stk Alpha one drev, ikke spesielt egnet til diesel motor, Jeg vill også få dobbelt av alt problemer,service, olje skift etc.. humm usikker Hei sann et lite tips.Framnes maritim i sandefjord har en Yanmar 315 hk 290 Ahk Ståendes. Ring dem og forhør deg MVH Øystein Ahhh drømme motoren det ja men de er kansje litt dyre? Well jeg få ringe og høre da :) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Kan ikke noen rette emne på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Skal tippe på ca halv pris av ny. Men ring og hør. Det jeg vet er at motoren har fått ny blokk da det var støpefeil. alder og timer vet jeg ikke. Du skal prate med joachim ( daglig leder ) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Wandalen Svart 28.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2007 Kan ikke noen rette emne på denne? Åssen gjør jeg det? finner ikke "Eddit" knappen Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Åssen gjør jeg det? finner ikke "Eddit" knappen Noen rettet den sekunder etterpå eller i samme øyeblikk som jeg skrev det. (det var Import som var litt feil skrevet) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Vi ordner alt fra USA og hjem til deg, men riktig at sjøfartsdirektoratet prøver lage nye problemer hele tiden . siste er at du kan bruke injection MPI motorer som har vert i Norge siden 96 . eller må være MPI motor fra 2004 og nyere ved import. Diesel brukt går det meste bra . selve CE merking er ingen big deal ,ordnes enkelt. fordelen med en brukt båt fra USA er at de har få timer brukt , men viktig og få sjekket at ting virker osv. bayliner 2858 er en fin model hvis du skal ha større plass og bare 1 motor. skal du opp på større flybridges ,så må du inn med 2 motorer , med ett unntak 3058. Diesel brukt går det meste bra. CE merking ingen big deal.... Kunne tenke meg å få vite hvilke diesler og årsmodeller som går bra ved import fra USA GB fra statene leveres stort sett med Cat, Ford etc. Blir disse godkjennt ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.