jørn Startet 12.August.2007 Del på Facebook Startet 12.August.2007 (redigert) Synes noe er snodig: Skager 660 og Hanto 22 er nøyaktig samme skroget, omtrent samme vekt. Jeg har en 22,5hk yanmar diesel i Hanoen som jeg maks får opp i 6,5kn (uten noen påvirkning av strøm etc) Mens Skager 660 er oppgitt med disse fartsmålingene: 18 hk m/trimplan:10 kn 28 hk m/trimplan:13 kn. Vi har trimplan på Hantoen. Synes det er noe som skurrer her, burde jeg ikke klare å få Hantoen opp i nærmere 10kn?? Kan det være, ene og alene, pga at vi får det maks opp i 2800omr og ikke 3600omr som er maks (antagelig pga for stor/feil grader på propell)?? Redigert 12.August.2007 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fiskekroken Svart 13.August.2007 Del på Facebook Svart 13.August.2007 Din hanto veier 600 kg mer en Sageren pga gamle støpe teknikker og overbygget vinduer vanntrrukket finer i hyttetaket og essinger. hiver du disse kiloene oppi Sageren går ikke denne fortere heller. Videre er den gamle Hanto flapsen lite effektiv. For å få fult utnyttet motoren er det viktig at du får riktig turtall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Svart 13.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2007 Mulig det kan være pga vekten, men flapsen er nøyaktig den samme som brukes på Skager660 nå. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.