Jump to content

Hvor får jeg kjøpt elektrisk taukniv


morgull

Recommended Posts

Hei. Er på utkikk etter en elektrisk taukniv som skal brukes når jeg kapper tau/spleiser etc. Har ikke funnet noen i de båtutstyr butikkene (og andre butikker) jeg har sjekket i. Har noen der ute en å anbefale / vet hvor jeg får kjøpt det? Mvh Morten

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg tenker meg noe som smelter tauet. Blir det brukbart med loddebolt?

Den nederst ser jo bra ut. Ser at den båtbutikken ligger i Kristiansand. Bor selv i Lier, men jeg kan kontakte de og sjekke om de kan sende meg en. Takk for svar.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Har aldri følt behov for noe spesialutstyr for den jobben. Taper tauen med vanlig elektrikertape eller hva jeg nå har for hånden, kutter midt i tapen med kniv eller god avbiter og smelter enden med blåselampe, lighter eller noe sånn. Tar deretter av tapen og resultatet er vel så bra som med kutteren som Divemaster viser til. Det hadde nok stilt seg litt anderledes om jeg gjorde dette 10 ganger pr dag men til sporadisk bruk er tape/lightermetoden helt 100.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ser at Biltema har en loddepistol på 100W med arbeidslys til kr. 89.90, varenummer 17-009. Clas Ohlson har et større sett med 100 W loddepistol 100W innebygd arbeidsbelysning og to spisser, loddepenn 30W, loddestativ "Helping-Hand", tinnsuger og loddetinn. Art. nr. 30-8688 til kr 279,00. Jeg har nok en eldre modell og mener at det er noe kraftigere enn 100 W. Felleskjøpet har 100 W loddepistol til kr 75. Jeg tror det var den laveste prisen jeg så i farten.

Link to post
Share on other sites

Ser at Biltema har en loddepistol på 100W med arbeidslys til kr. 89.90, varenummer 17-009. Clas Ohlson har et større sett med 100 W loddepistol Jeg har nok en eldre modell og mener at det er noe kraftigere enn 100 W. Felleskjøpet har 100 W loddepistol til kr 75. Jeg tror det var den laveste prisen jeg så i farten.

 

Lidls var på hele 180 W faktisk.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Var innom Lidl idag og kjøpte den som det refereres til over her. Er på hele 180 watt. Kostet bare 90 kroner. Fint sett.

Testet det ikveld på et tau som var 16 mm tykt. Skar igjennom tauet og smeltet enden som bare det.

Kan absolutt anbefales!

Her er noen bilder av den:

 

img_5612.jpg

 

img_5611.jpg

 

Takk til alle for gode tips.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk sikra meg den nest siste på den lokale Lidlsjappa i går - kr 89,90.

Heldig du. Det var sikkert de to de fikk.

Ja da må jeg på Lidl i morgen. slik vil eg au ha............. :yesnod:

Sorry mac, for sent. Er du ikke der når de åpner dørene, så er lokketilbudene borte fra LIDL..

 

:headbang:

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Lidel hadde ingen, så da gikk turen til CO. heller ikke der. så Biltema. der var modellen utgått og de ventet in ny.

Så fant jeg en hos MEKK til 90 kr, Merke Best tools.

Sjekket den som de selv brukter for å kutte tauet med, den var ikke på mer en 60W.

men den har en skarp /kniv i enden.

Så da tror jeg at jeg lager en trådd som er litt mer kniv. så er sikkert den jeg kjøpte på 100w meget god.

 

Takk for tipset. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...