Jump to content

Blå sanitærvæske på vei ut ?


lano2

Recommended Posts

Hei.

 

Dersom du mener den forhistoriske sanitærvæsken som er full av det kreftfremkallende stoffet Formalin/Formaldehyd (som nå hovedsakelig brukes til å preservere lik med), er det vel bare å rope hurra! Må du absolutt ha blå sanitærvæske, finnes også den biologiske typen med næringstoffer for aerobe bakterier i denne fargen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Thetfords Aqua Kem Weekender (blå) i min båt siden jeg kjøpte båten i 2005, har ikke hatt noe problemer med lukt, tette slanger eller slikt. Forrige eier brukte også denne væsken, og anbefalte den videre til meg.

 

I og med at jeg er nybegynner, og dermed er et enkelt offer for alt som kan skremme en stakkar, er jeg interessert i en forklaring på hva de forskjellige væskene gjør og ikke gjør?

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

Kjøper blå her i Horten og sist mandag handla jeg blå i mossekanalen, men hadde vært greit å brukt noe som er billigere da .Hører dem sier dem har noe på Rema 1000 , men den har ikke jeg funnet enda .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dersom du mener den forhistoriske sanitærvæsken som er full av det kreftfremkallende stoffet Formalin/Formaldehyd (som nå hovedsakelig brukes til å preservere lik med), er det vel bare å rope hurra! Må du absolutt ha blå sanitærvæske, finnes også den biologiske typen med næringstoffer for aerobe bakterier i denne fargen.

 

Lars H.

:lol::lol::lol: beste jeg har lest her på lenge! Kan det brukes til såpevask av overprisende danske pinnebåter??

Link to post
Share on other sites

Fikk ikke kjøpt blå sanitærvæske i Danmark. Forsøkte på 3 forskjellige steder, og alle opplyste at det ikke var lov å selge dette i Danmark, kun rød og grønn ....?

 

Må vi hamstre noen 100 liter av dette vidunderlige middelet, før det blir forbudt her også ?

 

...så mye brun cognac som du drakk i sommer...så trenger du vel neppe dette blå stoffet ? :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Biltema selger sanitærveske på 4 liters-kanner til kr. 139,- ( varenr. 36-1640, side 399 i katalogen).

Har ikke sjekket innvendig i septikken :puke: ,

men har ingen indikasjoner på at dette stoffet ikke gjør jobben....

 

Jeg har også brukt denne i portapotti`n til campingvogna et par sesonger. Fungerer perfekt for oss i alle fall, ren og pen innvendig og lukter veldig godt.

Og den er blå!

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Man kan jo kjøpe konditorfarge. Gjør samme nytten: ser blått ut (forbeholdt om at man plukker rett konditorfarge ned fra hylla da. Kan bli dyrt i lengden også...)

 

 

Seriøst: Hva er forskjellen mellom blå, gul osv bortsett fra fargen? Det er jo greit å ta vare på havet vi alle er så glad i. Innmari kjedelig å fiske torsk og sei med kreft fordi man skal ha blå dass...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Seriøst: Hva er forskjellen mellom blå, gul osv bortsett fra fargen? Det er jo greit å ta vare på havet vi alle er så glad i. Innmari kjedelig å fiske torsk og sei med kreft fordi man skal ha blå dass...

 

 

Da er det vel best å fortsatt bruke blå sanitærvæske - så havet forblir blått. Ikke sikkert det blir det samme å seile rundt i et gult hav!... :puke:

 

 

:crazy:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...