Jump to content

Simrad VHF RS 8400 - Erfaringer?


Tjond

Recommended Posts

Har tilbud på en RS 8400. Denne kan jo tilkoples en DSC controller. Grunnen jeg responderer på denne "gamle" vhf er at jeg liker muligheten til å "gjemme vekk" radiodelen. Håndsettet er jo mest sansynlig en smal sak å plukke med seg når en forlater skipet.

 

Vel, noen som har en slik og erfaringer med denne? Selger antyder 2800,- for den, noe jeg kanskje finner litt for dyrt.

Den har heller ikke L1,L2,L3 installert og vil jo koste noen kroner å få gjort det også. Hvor kan dette i såfall gjøres?

Får jo en ny VHF'er til rundt 2000,- men har dårlig plass til å montere denne på instrumentpanel/førerplass. Et håndsett vil være lett å plassere sammen med lett å ta med seg.

Selger hadde også en RS 8300 uten SOS som han ville ha 2500,- for men igjen synes jeg han er for stiv på pris.

Samtidig, er det noen som vet hvor denne "magiske kontroller'n" er å få tak i og hva kan den koste? Er det et "håpløst kjøp"

 

Hva mener båtplassen's medlemmer her?

Trond Haug

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Hei

 

Prøv å kontakte Øystein Bredal-Thorsen hos Navico Norway AS. Jeg hadde denne DSC kontroller'n på hånda, men fikk et knallkjøp på en RS87 fra England, så det ble ikke noe av. Var litt kostbar synes jeg, men RS 8400 er en knall VHF og med DSC-kontroller, får du jo en oppegående VHF.

Kontaktinfo:

Øystein Bredal-Thorsen

Email: obt@navico.com

 

Strandveien 18

 

N-1327 Lysaker

 

Mobil +47 902 62238

 

Direkte +47 6712 6443

 

Sentralbord +47 55941000

 

Lykke til!

Mvh

Trond

Trond Haug

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...