asunde Startet 13.August.2007 Link til dette innlegget Startet 13.August.2007 Har i dag laget kabel slik at jeg kan koble opp min Garmin GPS 48 til pc'en og bruker kartprogrammet MapSource. Det som er rart er at når jeg slår på tracking så forsvinner alle detaljer og stedsnavn. Er det noe jeg gjør galt eller skal det være slik? Hilsen Arild Sitér dette innlegget Link to post
borref Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Garmin har en kopi sperre som hindrer deg i å benytte tracking funksjonen opp mot andre GPS'er enn de du har lisensiert BlueChart for. Noen av de mindre hånholdte GPS modellene (som 60Cx og 76Cx) samt disse GPS "musene" fra Garmin vil kunne gi deg tracking på PC såfremt du anskaffer en lisens for denne. Tror ikke det lar seg gjøre å lisensiere BlueChart mot din GPS. Garmin har også fjernet tracking funksjonen fra nyere versjoner av MapSource og i stedet laget et separat program for dette (nRoute). Dette programmet er fritt tilgjengelig for nedlasting fra Garmin sin hjemmeside, men lisens begrensningene er de samme som du sliter med. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 13.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Men trackingen fungerer med riktig posisjon og plassering i kartet, bare at detaljer ikke er der. Stemmer det overens med et lisens problem? Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 13.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Noen som vet hvordan jeg kan få lisens til min garmin gps eller andre løsninger? Etter en tur med tracking så kan jeg i ettertid se turen detaljert på kartet. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Gå inn på www.belanor.no Du må kjøpe lisens for å få det til. Lisensen kan normalt åpnes på 2 GPS-er. Minus med Gamin, er at detaljene forsvinner fort når du zoomer ut for å få oversikt, er et dårlig kartprogram til å lage rute i. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 13.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Har søkt litt mer på nettet og det viser seg at gps enheten må ha en unit ID for å virke med en låst versjon av mapsource bluechart, og dessverre er min GPS 48 for gammel til å ha en unit ID. Dermed er eneste mulighet å få fatt i "non-locked MapSource" versjon eller et annet kartprogram. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 13.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Etter mer søking er løsningen her : http://franson.com/gpsgate/ Fant faktisk løsningen på båtplassen men den bør vel nevnes igjen. Last ned franson gpsgate som emulerer en garmin gps fra min gps slik at MapSource tror det er en kompatibel gps, og alt fungerer, yes. Så nå kan jeg bruke min gamle garmin med mapsource. Da er det leggetid Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.