Jump to content

Propulse bedre enn orginal propell?

Lars K

Recommended Posts

Min erfaring etter å ha kjørt med Propulse en liten stund er: Bedre akselrasjon, høyere fart på lavere turtall (marsfart), satt bedre i sving/trakk senere luft, lavere toppfart (2-3 knop). Dette i forhold til en Ballistic stålpropell. Begge propeller gir likt topp turtall.

Det jeg liker med stålpropellen er at den gir lavere fart på tomgang og mykere manøvrering på lavt turtall. Propulse var mere kontant og manøvreringen kunne bli litt brå.

Alt i alt så synes jeg ikke stålpropellen var så mye bedre en propulse utenom at den ser mye finere ut da. Synes ikke det ville vært verd å betale full pris for en stålpropell. Glad jeg kjøpte en brukt til under halve prisen. Kan godt bli til at jeg setter på propulse-propellen igjen..

Her er en test i Båtmagasinet fra 2000 som konkluderer med at propulse er en propell med bra bruksområde og for de som er ute etter en propell med de egenskapene som propulse besitter så er dette et bra kjøp.

Redigert av saga (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...