amanda1950 Startet 14.August.2007 Del på Facebook Startet 14.August.2007 (redigert) Er det noen av dere der ute som vet om en isfri vinterhavn i indre Oslo fjord? Vi skal ha båten vår på vannet i vinter, og der vi har båtplass er det is fra ca november til april. Vi leter etter en havn som er åpen større deler av vinteren (helst hele vinteren). Vi trenger tilgang til landstrøm. Håper dere vet om noe, eller noen vi kan kontakte (telefon nummer ville vært supert) Redigert 14.August.2007 av amanda1950 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 (redigert) Skal du bruke båten i vinter (tilgang til åpent vann) foreslår jeg Leangbukta eller Sørfonden på Padda. Av havner som fryser til foreslår jeg Gyssestad (Sandvika 480 78 550) eller Solvik (Blommenholm). Redigert: Er det skøyta du skal ha plass til er det nok tvilsomt om de nevnte havnene har plass - da ville jeg forsøkt Nesset innerst i Bunnefjorden, men der kommer du ikke til åpent vann. Redigert 14.August.2007 av torbit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
amanda1950 Svart 14.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2007 Ja, det er skøyta jeg trenger isfri havn til. Iallefall isfri mesteparten av vinteren. Skøyta er ganske stor, så jeg trenger en 4,5m plass. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Herbern Marina, isfri stort sett hele tiden, og åpent farvann 3 meter utenfor (fergetrafikk hele dagen) www.herbern.no Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Du kan prøve hos Røyken Båtforening / Amundsen Slipp på Nærsnes. Der er det så godt som aldri islagt. Leangbukta kan du nok glemme i den sammenheng - stort sett ligger isen god og tykk på hele bukta om vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Du kan jo prøve Heitmann Marin på Sjøsenteret i Vindfangerbukta i Drøbak. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Herman Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 På Kongen er det også isfritt, sikkert på grunn av Colorline som legger til rett ved siden av. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Sjøtummel Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Vollen er også vanligvis isfritt, og det er mulig de nye eierne er litt mindre allergiske mot trebåter enn forrige eier. Nå er det forskjell på isfritt og isfritt. Trenger du isfri havn, eller isfri havn med tilgang til åpent farvann? Trenger dere bare strøm, eller er det behov for vann og diesel også? Sitér dette innlegget Link to post
amanda1950 Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Vi trenger isfri havn med tilgang til åpent farvann. Vi trenger ikke tilgang på diesel og vann, men strøm er viktig. Takk til alle som har skrevet tips om havner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.