Jump to content

Alternativ til Scand Baltic


skauen

Recommended Posts

Hei og velkommen til et fantastisk forum.

 

Kan du si noe om hvilke ønsker og behov du har, og hvor mye du tenker å bruke på selve båtkjøpet så vil du sikkert få en rekke forslag.

Og husk selve båtkjøpet er en ting, men det kommer kostnader i tillegg

 

[men dem snakker vi ikke så høyt om :smiley:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Om det ikke må være en halvplaner så kan jo norges største og vakreste snekke kanskje være noe, nemlig Marex 32 Friendship. Maks fart 11-12, marsjer behagelig i 8, 2 separate sovecabiner, en forut og en akter, stor salong, bysse og toalett inne, god plass i cockpit og masser av dekksplass ute. En fantastisk familie båt og billigere enn Baltic.

Noen dårligere mobil bilder av min:

 

24072005.jpg

 

kosorternevig.jpg

 

 

............ og ja, dette kan gjerne oppfattes som en elendig tilsalgs annonse. :yesnod:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei. Vi er en familie på 4 med barn på 13 og 11 år. Vi har en master 820 og er utrolig godt fornøyd med den. :cheers: Fordelene vi har notert oss i vår første sesong, er følgende: Barna har akterkabinen. Her har de da et eget rom hvor de kan trekke seg tilbake. Når kvelden kommer og barna har lagt seg, kan vi voksne bruke både uteplassen, men også salongen i kabinen fremme uten å forstyrre. Jeg og kona har i løpet av sommeren vennet oss til å ligge i modtkabinen. Denne er ikke spesielt bred men fungerer helt topp når man er blitt vant til den. ved å bruke den, er salongen fremme klar til bruk hele tiden og vi slipper å rydde vekk sengetøy hver dag. At toalettet er fremme, gjør at det her er ståhøyde. I tillegg har de klart å lage en utrolig rommelig uteplass størrelsen på båten tatt i betraktning. Båten trenger motor på minst 180 hk. Det er ikke mange av disse til salgs, men de jeg har sett har ligget på ca 400.000-450.000.

Vi hadde svært store forventninger før sesongen og som du skjønner har de til fulle blitt innfridd!! :smiley:

Lykke til med båthandel.

Link to post
Share on other sites

Kan du si noe om hvilke ønsker og behov du har, og hvor mye du tenker å bruke på selve båtkjøpet så vil du sikkert få en rekke forslag.
Takker :smiley:

 

Hadde håpet å "slippe unna" med 400.000,-

 

Båten er tenkt brukt til helger og ferieukene om sommeren. Vi ønsker oss 4 faste sengeplasser, bra uteplass og min. 15-16 knop. Samt ikke altfor gammelt design. :eek:

Hva må en forvente av drifts/vedlikeholdsutgifter pr år da?

Link to post
Share on other sites

Master 820 er vel desidert den 27 foteren på markedet som har størst innvendig plass vil jeg tro. Ikke til forkleinelse men ganske mange er halvfabrikata. Kvalitetsmessig kan dette slå begge veier. God fart i skrog, trenger motor på opp i mot 200 hk for å utnytte fartspotensialet. Baugpropell er et must da båten driver lett avgårde i vind. Ankervinsj også nødvendig akterut for å lette fortøyning.

Link to post
Share on other sites

Se på Fjordplasts Fjordcruiser 27.

De begynner å bli gamle,men er svært velbygde og solide. prisene er uforholdsmessig lave.

Vi kjøpte en i originalstand for 4 år siden. Uteplassen har ikke den beste løsningen, men den kan lett bygges om slik man ønsker.

Dette er båten som Scandbåtene tok utgangspunkt i.

Båten har brede dollbord (sjeldenhet idag, men høyt på min prioriteringsliste), akterkabin med to enkeltkøyer.(praktisk med barn ombord)

Og masse uteplass.

Vi reiser med 2-3 barn, og er veldig fornøyd. Totalt har vi sju liggeplasser innendørs.

Vi lå fortøyd ved siden av en Scand Baltic 29 om søndagen, og forskjellen i lengde er anslagsvis ca. 40cm når man trekker fra baugspryd og

badeplattform. Forkabinen på Fjorcruiseren er like høy og litt lenger, mens akterkabinen er lavere og litt kortere.

Scandbåten er nok betydelig bredere, delvis fordi den har mindre dollbord, men den er nok også bredere totalt. Fjordcruiseren er tre meter bred.

Link to post
Share on other sites

Nordan Family 27 - her testet i båtmagasinet i nr 7/93 - gå inn på tester av bruktbåt og finn tilbake til riktig år;

Denne gangen ville vi teste en romslig familiebåt (...) Det må være markedets største 27-foter, i hvertfall når det gjelder antall køyeplasser (...) Nordan 27 Family er en usedvanlig romslig familiebåt. Syv personer kan overnatte uten at man trenger å gjøre annet enn å senke et bord og legge på pute

De fleste av båtene har dog noe mindre fart enn det du etterspør, men de størst motoriserte gjør borti 20 knop på maks. De fleste av denne typen er båter fra 1980 tallet, men det finnes også noe få eksemplarer fra både '90 tallet og enda senere. Har ligget en 2003 modell til ca 600 000 på finn.no for litt siden, med toppfart 17 knop, men som du ser er det mange til godt under 400 000.

Link to post
Share on other sites

Det ligger en Fjord 880 til salgs på Finn til 425.000,- Der synes i hvert fall jeg du får optimalt med plass/fart/komfort for penga :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

En del alterantiver er nevnt. Har selv hatt Scand Nordic, men du må nok opp i minst 500`for å få et godt eksemplar av denne også.

 

SKaprnes 30 er også en romslig og bra båt. Kjenner til en i havna der jeg ligger som skal selge. Den er annonsert på FINN. Denne båten er eldre, men den er meget godt vedlikholdt og går utenpå mange båter av nyere årgang. Hvis det er type båt som kan være interresant som vil jeg anbefale å ta en titt på den.

MER INFO OM DEN HER

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...