Jump to content

suzuki dt 65 dør ut ved girsetting når varm


bullett

Recommended Posts

Hadde en slik 87mod for endel år siden. Det hendte at den den døde, typisk når du skulle inn til land og satte den i revers for å stoppe før brygga.. Justerte opp tomgangen endel, og det hjalp litt, men fant aldri noen løsning på problemet.

 

Motoren var forøvrig aldri helt god, var ikke særlig fornøyd med den. Motoren stoppet også ofte under dorging. Leverte den også inn til forhandler for å få justert forgasser skikkelig, men de fikk det aldri til. Motoren brukte også endel mer bensin enn andre det var naturlig å sammenlikne med.

Link to post

Jeg hadde en slik motor i mange år, og hadde et noenlunde likt problem.

Kontaktet en mekaniker som har jobbet mye med slike motorer, og han fortalte meg at det kunne være tomgangskanalene i forgasserene som er problemet. de er veldig kronglete, og vanskelig å gjøre rene. Jeg plukket forgasserene i småbiter, og blåste alle krinkelkroker med trykkluft. etter dette fungerte motoren bra, men det er stor sjans for at disse kanalene tetter seg til hvis du lar forgasserene stå med bensin i over lang tid, spesielt hvis det er kondens i bensinen. For å komme til for å rense disse kanalene skikkelig, kan du ta av blikklokket som ligger over dem, men det er ikke å anbefale fordi det er mulig at du ikke får dem festet på plass igjen etterå siden de er "klinket" fast. fikk også et tips om å blande blytilsetning i bensinen. så mitt råd er, plukk forgasserene i småbiter, og blås dem rene med trykkluft (Ta en om gangen slik at du ikke blander delene) legg merke hvor mange omdreininger du har på tomgangsskruene Jeg husker at jeg skrudde dem helt inn, og 2 1/2 omdreininger ut. legg også merke til hvor de forskjellige delene sitter på de 3 forgasserene, og i hvilken rekkefølge når du tar dem av synkronstagene. når du skrur ut skruene i bunnen av flottørkamrene er det en fordel å bruke et skrujern som passer, og dyppe det i litt ventilslipepasta, da slipper du at skrujernet glipper, og du unngår å ødelegge skruene. De sitter som regel veldig fast. hvis dette ikke skulle hjelpe, har du i alle fall fått rengjort forgasserene, og eliminert en feilkilde.

Lykke til.

Link to post
legg merke hvor mange omdreininger du har på tomgangsskruene Jeg husker at jeg skrudde dem helt inn, og 2 1/2 omdreininger ut.
Jeg tror du kan starte her. Hvis det er lufteskruene som menes.

Jeg hadde en 50 Suzuki fra 1980 som oppførte seg slik men det var uavhengig av temperatur.

Der hjalp det å justere lufteskruene. Minnes jeg skrudde de helt inn og 1 1/4 ut igjen.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...