Jump to content

"Bromlelyder" fra Bravo IIIX


880

Recommended Posts

Har ikke erfaring med drev, kun 22 timer. Ny motor og nytt drev. Liker å leke meg med tilting av drev og flaps for å se hva som gir best fart i forhold til trimming. Opplever at det kommer en during fra det jeg tror er drevet/akterspeilet. Denne lyden merkes som vibrsjoner/brumming og minsker/øker med fart, tilting opp/ned. Kan tilte opp/ned og lyden øker, ved litt tilting tilbake minsker lyden.

Er dette normalt eller bør jeg oppsøke en doktor..........

 

Når motor motor ble montert ble avrettin sjekket og dobbeltsjekket med flere dager mellomrom uten avik.

Selv om ulyden tiltar i noen tilfeller jobber motor lettere og farten øker...

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Helt normalt. Når du trimmer drevet/baugen opp så vil propellen begynne å suge luft. Fortsetter du vil til slutt motoren ruse opp og farten avta.

På full fart går det best når baugen er trimmet så høyt som mulig uten at propeller får for mye luft. Båten kan bli litt spretten i høy sjø....

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
Har ikke erfaring med drev, kun 22 timer. Ny motor og nytt drev. Liker å leke meg med tilting av drev og flaps for å se hva som gir best fart i forhold til trimming. Opplever at det kommer en during fra det jeg tror er drevet/akterspeilet. Denne lyden merkes som vibrsjoner/brumming og minsker/øker med fart, tilting opp/ned. Kan tilte opp/ned og lyden øker, ved litt tilting tilbake minsker lyden.

Er dette normalt eller bør jeg oppsøke en doktor..........

 

Dette er helt normalt. men etter at eg monterte proppelene riktig så ble brummingen laver og mindre vibrasjon, og eg oppnådde høyere turtal.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...