Jump to content

trimme 5 hk yamaha?


Superkul

Recommended Posts

Du kan evt bytte til en propell med lavere stigning.... også mulig det kan hjelpe litt med trimfinne på motoren.

 

Denne motoren fins også som 4hk, men den har ikke større søsken med samme blokka så det er ikke bare å fjerne en plombering f.eks for å få den sterkere

 

edit: ser jeg var for treig, Rago kom meg i forkjøpet :smiley:

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

kommer an på hvilken modell det er. 4A og 4B er 83cc , 4C er 103cc hvis jeg husker riktig. Rago63 får korrigere meg hvis det skulle være feil.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

4A er 83ccm og kan ikke trimmes til 5, 4B er 103ccm og identisk med 5C og kan endres til 5hk. 4C finnes ikke, der tenker nok Ivar på 5C....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp kjøpt en aquaquick 230 med 5 hk mariner. Burde jeg ikke fått den i plan med meg og 12 liter bensin oppi :confused: .

FLAT bunn (spiledørk) eller oppblåsbar kjøl/dørk/fast dørk ?

 

Min Suzumar 265 som jeg normalt har en 8 Hk på, planer også uten problem med en 5 Hk Mariner/Mercury/Tohatsu med meg om bord. Denne har oppblåsbar kjøl og dørk.

 

Min Plastimar 220 med flat dørk/spiledørk planer IKKE med samme motor og meg ombord.

Link to post
Share on other sites

men er det ikke rart at 5 hk ikke vil dra ei gummijolle på 260 i plan da??

kansje slipe propellen litt/ skarpere ??? gjorde det på en 14" propell på en 19 foter jeg hadde - fikk kjappere turtall og gikk litt sprekere

Samme motor og litt større jolle (280) og planer som bare juling. Til og med med en voksne og ett barn. Spørs om ikke trimming av mannskap er bedre vei å gå enn trimming av Yamaha`en. :lol:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...