Jump to content

Startproblemer påhenger Yamaha 55 1979 elstart


ezach

Recommended Posts

Jeg har problemer med å få liv i påhengeren når den er kald.

 

Kan dra starteren i flere sekunder med og uten choke, med og uten ekstra gass, uten at det er tegn til liv.

Etter en kaffe-pause på 10 minutter (så motoren hviler en stund) er det derimot bare å vri et halvt sekund, så putrer motoren fornøyd...

 

Deretter kan jeg starte og stoppe underveis så mye jeg lyster.

 

Følgende er sjekket:

Bensintank, slange og blære har fungert problemfritt på den forrige motoren jeg hadde på båten (Mariner 40 ELO).

Bensinfilter renset, slange mellom inntak og filter sjekket og funnet i orden.

Nye plugger.

 

Noen tips om hva årsaken kan være?

 

:-)

Link to post
Share on other sites

Rart dersom den ikke har antydning til tenning, har du sjekket at det er gnist når den er helt kald og ikke vil starte?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Regner med at du har 703-kontrollboks med vippebryter for choke på denne; Har du fysisk sett etter at chokesolenoiden aktiveres når du bruker bryteren? Videre at chokespjeldet faktisk lukkes?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Stemmer nok. Har ikke sjekket spjeldet.

Hva er "Chokesolenoiden"?

Det er en elektromagnet som sitter på selve motoren, og som, når den får spenning via den omtalte chokebryteren på kontrollboksen, sørger for å stenge choke-spjeldet (via et stag). Du vil høre at den klikker og se at den påvirker spjeldet hvis du tar av motordekselet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...