ezach Startet 15.August.2007 Del på Facebook Startet 15.August.2007 Jeg har problemer med å få liv i påhengeren når den er kald. Kan dra starteren i flere sekunder med og uten choke, med og uten ekstra gass, uten at det er tegn til liv. Etter en kaffe-pause på 10 minutter (så motoren hviler en stund) er det derimot bare å vri et halvt sekund, så putrer motoren fornøyd... Deretter kan jeg starte og stoppe underveis så mye jeg lyster. Følgende er sjekket: Bensintank, slange og blære har fungert problemfritt på den forrige motoren jeg hadde på båten (Mariner 40 ELO). Bensinfilter renset, slange mellom inntak og filter sjekket og funnet i orden. Nye plugger. Noen tips om hva årsaken kan være? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Du pumper bensin med blæra før du starter? Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Åjadda! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Rart dersom den ikke har antydning til tenning, har du sjekket at det er gnist når den er helt kald og ikke vil starte? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rago63 Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Regner med at du har 703-kontrollboks med vippebryter for choke på denne; Har du fysisk sett etter at chokesolenoiden aktiveres når du bruker bryteren? Videre at chokespjeldet faktisk lukkes? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
ezach Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Regner med at du har 703-kontrollboks med vippebryter for choke på denne; Har du fysisk sett etter at chokesolenoiden aktiveres når du bruker bryteren? Videre at chokespjeldet faktisk lukkes? Stemmer nok. Har ikke sjekket spjeldet. Hva er "Chokesolenoiden"? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Stemmer nok. Har ikke sjekket spjeldet.Hva er "Chokesolenoiden"? Det er en elektromagnet som sitter på selve motoren, og som, når den får spenning via den omtalte chokebryteren på kontrollboksen, sørger for å stenge choke-spjeldet (via et stag). Du vil høre at den klikker og se at den påvirker spjeldet hvis du tar av motordekselet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.