rune_arendal Startet 15.August.2007 Del på Facebook Startet 15.August.2007 Jeg har kjøpt meg en NOR-DAN summer family og har ikke opplagsutstyr til den. Hvordan er det å sette den på paller i vinter??? Noen som har noen tips å komme med?? Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 ta deg en tur rundt på opplagsplasser så får du nok noen tips . Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 noen paller og dekk, et par-tre knestøtter og du er i box! ;) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Eller du kan se i dokument-arkivet - der ligger tegninger på produsentens krybbe som lett og raskt snekres i treverk, og som passer akkurat til båten. Tegningene er detajerte, og du lager delene der du har verktøyet. Bedre blir det ikke. Bruker du bolter - eller gjengestag - får du den til og med demonterbar Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 (redigert) hvordan plassere en summer family på land? vel.. ehh... kanskje sånn som en viss Steine: med litt god fart så kommer man seg langt opp på land. eller kanskje ikke... Redigert 15.August.2007 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
fjordbuss Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Paller under kjølen, og 4 jekkestropper til å balansere båten. (forutsetter at du har noe på sidene av båten til å feste i...) I tilegg kan du ha noen "klosser" til pynt.... Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
litt peiling Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 (redigert) legg 2 paller i høyden bak og 3 paller i høyden forand på båten, da vil evt vann renne bak i båten. Lett å drenere/tappe bort. Få tak i 2 store isoporklosser/biter til sidene på båten. Redigert 15.August.2007 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Kan du ikke bare spikre et par vanlige krakker da? Under kjølen kan du jo bare legge noe 4"x4" i kryss noen ganger - event. 2"x4" så er det lettere å spikre sammen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Har Summer Family og bruker de bukkene som ligger under dokumentarkivet her. Fungerer helt greit og tar ikke mye plass når de skal settes vekk i båtsesongen. Disse bukkene lager du raskt og enkelt selv. Koster heller ikke så mye for treverket heller. I tillegg har du noe som virkelig holder vinteren gjennom. Mine er testet med båt i liten storm på land om vinteren og de holdt uten å falle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Her er bilder av min krybbe til Summer Family`en Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Eller du kan kjøpe en ferdig sammenleggbar krybbe. De koster ikke all verden og tar gjerne lite plass hvis det er et poeng. I tillegg er det gjerne noen tilbud ute og går på messer og lignende på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Ring til en som heter Anders Torp ved tønsberg han har alt du trenger tlf 33063010 Sitér dette innlegget Link to post
krk Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Tegning med mål finner du i Dokumentarkivet.Nor-Dan summer family. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Har selv en Nordan summer famlily , fikk med 2 alu bukker fra Ilas disse er justerbare sidestøtter på har netopp satt båten på land og jeg sjønner ikke hvorfor jeg ikke har skaffet meg slike før nå . så kjøp heller slike bukker , mye enklere en dem gamle tunge tre krybbene jeg hadde i fra før :-) Sitér dette innlegget Link to post
rune_arendal Svart 28.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2007 Båten er plassert på land nå. Brukte 5 paller på hver side bak og 3 bjelker under kjølen og en støtte på hver side foran. Nå står den veldig fint. Tusen takk for all hjelp:) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 (redigert) Her er et bilde av det justerbare krybbeopplegget mitt. Det er sikkert litt overkill med de 2 ekstrabukkene i midten, men .... Redigert 28.September.2007 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.