Jump to content

Hvilken daycruiser av nyere modell er best?


erund

Recommended Posts

Glemte også å nevne at GP 700 SE (Grimstad Plast) også kan være en interessant båt fordi det er god plass i kabin og toalett samt gode praktiske løsninger. En minus er kanskje noe dårlig uteplass med dobbel førersete som står ganske høyt pga motoren med dørk under og ingen passasjerstol ved siden av pga pantry. Ikke så enkelt å få alt på plass som en ønsker. Den har som nevnt fast aksling og er god på sjøen (bedre enn de andre nevnte båtene) når det er bølger.

 

To andre båter som også er interessant er Askeladden 705 Voyager og Skibsplast 690. De er begge noe litt dyrere, spesielt Voyager. Disse båtene har stikklugar og fin uteplass. Kjøpsprisen er et lite problem her :headbang:

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Her er en billig Skibsplast med diesel.

 

Noe undermotorisert i mine øyne, men faktisk ikke så mye verre enn med Mercruiser 1,7. Jeg har prøvd dem med begge motortypene. Prisforskjellen er hvertfall mer betydelig enn ytelsesforskjellen i mine øyne, men det er jo samtidig en langt eldre båt enn ovennevnte.

 

68_-3607602.jpg

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Hei.

Vi hadde Andy 20 i 10 år, meget morsomt kjørte den. Synes det er ok weekend tur :yesnod: , ikke lang ferie :nono: Lett irriter på når det er regn ute og trang plass inne :sad: Ol og Ma som du kjenner skal selger Askeladen 605 i år pga kjøpe størrelse båt/seil. Ungå dere kommer angre??

Men dere bestemmer selv, ikke vår.

 

At-le :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Ser selger oppgir denne 650CC'en med 98hk diesel til å gå 30 knop, synes det hørtes ut til å være litt i meste laget med denne lille motoren. Noen som vet hva reell toppfart er?

Ikke sikker på hva 98 hk dieselen klarer med tilsvarende båt/skrog (655) men 90 Hk 4-takter klarer definitivt 30 knop på 655.

Link to post
Share on other sites

vil vel anbefale nidelv 690 siden du skal ut å overnatte i båten :) , har selv en 610 med 190hk diesel (men brukes bare på dagsturer og tur/retur hytta) men uansett stor diesel er å foretrekke . nidelv 610 med minste diesel er alt for liten motor ihvertfall (etter min mening)

 

 

merker heller ikke noe særlig til vibrasjoner og div av motoren som andre her nevner.. kanskje nidelven er godt skrudd sammen :)

Link to post
Share on other sites

Ser selger oppgir denne 650CC'en med 98hk diesel til å gå 30 knop, synes det hørtes ut til å være litt i meste laget med denne lille motoren.

Noen som vet hva reell toppfart er?

 

En nyere og noe tyngre 660 med denne motoren klarer 28 knop på slutten av sesongen. Jeg betviler ikke at denne går 30.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...