Jump to content

Omsetning av båter til 1mill+

fjordbuss

Recommended Posts

Er på båtjakt og følger med på en del båter som er lukket med fly, til litt over millionen.

Det som jeg synes er merkelig er at det virker som om omsetningen har stoppet helt opp.

Er de generelt priset for høyt, eller sitter kjøperene på sidelinjen og venter på våren?

Noen som har formeininger / statistikk på dette her?? :crazy:

Har en NB 840 FLY som jeg skal legge ut for salg, litt over 800T skal jeg ha for den :seeya:

Send en IM vis du vill ha litt info!

Har fulgt med på Finn for deg, men det ser ikke lovende ut :cryin: ...

Det kan se ut som du må mønstre på hos noen andre til årets Skarvejakt :drink:

Sikker på at du ikke vil konvertere til " pinnebåt " først som sist ? :lol::lol:

Ikke den råe latteren..... Jeg er inne i en tuuuuuung depresjon for tiden.... :cryin: Skal ligge i telt på skarveskjæret i år, så da blir jeg i hvertfall første mann på post..(Hvis ikke høyvannet tar meg... :diving: )

Har konvertert, Bavaria 39 cruiser.

Har en NB 840 FLY som jeg skal legge ut for salg, litt over 800T skal jeg ha for den :seeya:

Send en IM vis du vill ha litt info!

NB 840 FLY er kjekke båter, vurderte disse i forrige runde når jeg kjøpte rivieraen.

Nå ser jeg etter båt med en til lugar, eventuelt annen løsning med to enkeltkøyer i en av lugarene.

Har dere tenkt på at dere kan kjøpe 2 neste nye 30 fotere til 2mill (1 mill stk), mens en 34 foter fort koster 2 mill?

Og man kan kjøpe 2 på 25fot til 500 000.- istedet for 1stk til 1mill på 30fot men er det mer morro med 2båter istedet for en man har lyst på da :lol:

Så da er det i ferd med å bli båt til 2 mill. på deg Isbjorn?

Tiden vill vise det, først må jeg selge den jeg har, så blir det ny ja...om det blir en til 2mill (kansje-kansje billigere) for se va jeg finner, ser litt på brukt

Skorgenes 330 sonic også... var på helgetur med en Skorgenes 350 nordic, fantastisk båt(enormt god i tøff sjø) stilren og praktisk!

Redigert av isbjorn (see edit history)
Da har jeg lagt ut min båt på Finn.no, til noe i underkant av 1. million, blir spennende å se om det blir noen respons. Har flere alternative nye bruktbåter i kikkerten allerede, men det er vel klokest å selge først når man skal kjøpe i pluss 1. mill-klassen.

Noen respons på salget? eller noen tusen treff på annonsen men stille på telefonen?

Har dere tenkt på at dere kan kjøpe 2 neste nye 30 fotere til 2mill (1 mill stk), mens en 34 foter fort koster 2 mill?

Det synes jeg er et meget godt poeng. De ekstra føttene over 30 fot koster mye! Det samme kan du jo selvsagt si om du beveger det fra 23 fot og opp til 27 (f.eks. fra en Uttern D68 og til en Nor Star 290) så dobles prisen og vel så det.

Da er det om å gjøre å kjøpe romslig båt. Og det er faktisk STORE forskjeller på båter som ofte sammenlignes. F.eks. så sammenlignes ofte min egen (Bavaria 29 sport) med Joda 290 eller Nor Star 290 fordi de alle blir betraktet som 29 fotere. Dette blir helt feil. bavariaen er over 30 fot om du måler på samme måte. Jodaen og Nor Staren er litt store 27 fotere og kan like gjerne sammenlignes med Bavaria 27. Da blir iallefall Bavariaen prisgunstig! Likedan sammenlignes Baltic med andre 29 fotere i pris. Dette blir også feil. Balticen er i realiteten nærmere det mange selger som 31 fotere.

Poenget er at så lenge størrelse er en vesentlig faktor for båtprisene så er det viktig å sammenligne båter som faktisk er like store.

Nå er vel Balticens total lengde nærmere32 fot.

Har ligget ved siden av en 33 foter (Skilsø 33). Balticens skroglengde var temlig nøyaktig like lang om ikke ett par cm lengre.

Så de føttane som oppgis med baugspyd og ekstra stor badeplattform skal man ikke se seg blind på. er vel skroglengde og form som er viktigst.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...